• Gurkan

Hur tillagar du din julskinka?

Bara ren nyfikenhet!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur tillagar du din julskinka?
  • Selma1966

Kokar och griljerar med senap/rosmarin/apelsinskal etc.

• IsDimma

Köper rimmade skinkor och kokar själv ihop med kryddpeppar, svartpeppar och lagerblad. Grilierar sen med senap, äggula och sesamfrön  

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • IsDimma

Fast mot slutet av säsongen, på skinka sex, sju sådär så brukar jag inte orka grilisera den längre  

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Mundungus

Tillagar den i folie i ugnen och grilljerar den sen med äggula, senap och ströbröd.

• annca

Har de senaste åren fuskat och köpt färdigkokt skinka som jag griljerat själv, men skulle gärna vilja känna att jag hinner med att ugnsbaka den själv också.  Blir *så* mycket godare. Tycker inte de förkokta är salta nog...
    (Inte koka skinkan, ugnsbakad är godast! ;) )

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • marinassk

Köpte färdigkokt iår... Griljerade med senap, whiskey, ägg, mandarinsaft, sirap och smulade pepparkakor. Blev otroligt gott! Min sambo som är gammal köksmästare bara skratta åt mig tills han fick smaka... Ha! ;)

• No ordinary love

hur långt innan ska man tillaga skinkan?
    Jag hade tänkt att griljera den dagen innan julafton... Funkar det?

(första gången jag tillagar julskinka)

Jag har köpt en kokt som jag bara ska griljera. 

• Birka
    marinassk skrev 2011-12-20 16:21:57 följande:
    Köpte färdigkokt iår... Griljerade med senap, whiskey, ägg, mandarinsaft, sirap och smulade pepparkakor. Blev otroligt gott! Min sambo som är gammal köksmästare bara skratta åt mig tills han fick smaka... Ha! ;)
    Det lät spännande, ska nog prova. Hur mycket sirap och pepparkaka hade du i? Vill inte att det blir för sött...
  • marinassk

Ca 2msk sirap tror jag och 4-5 pepparkakor... Jag provade smeten innan så det inte blev för mycket :)

Svar på tråden Hur tillagar du din julskinka?