• Cicek

Tips på aktiviteter för barn under jullovet?

Försöker hitta på roliga saker att göra under jullovet med vår son som snart är 6 år. Har ni några tips? Skriver det vi kommit på hittills så kanske ni andra får idéer också :)

- Åka skridskor
    - Disney on Ice
    - Utställningen "Robotzoo" på Naturhistoriska Riksmuseet i Stockholm

Fler idéer önskas! :D

• Svar på tråden Tips på aktiviteter för barn under jullovet?
  • Selma1966

Kolla barnistan på nätet eller Facebook. Jag är partisk eftersom jag jobbar på ett museum, men många har fina jullovsaktiviteter. Vasamuseet, Skansen, Sjöhistoriska museet, Musikmuseet etc.

• Cicek
    Selma1966 skrev 2011-12-20 15:16:44 följande:
    Kolla barnistan på nätet eller Facebook. Jag är partisk eftersom jag jobbar på ett museum, men många har fina jullovsaktiviteter. Vasamuseet, Skansen, Sjöhistoriska museet, Musikmuseet etc.
    Ja, jag tycker utställningen på Naturhistoriska verkar jättekul! Sonen har varit på de flesta museumen här i Stockholm men vi har ju faktiskt inte kollat deras jullovsaktiviteter. Tänkte att vissa kanske har någon slags skaparverkstad med pyssel också?
  • Selma1966

Junibacken är ju också alltid populärt!

• Cicek
    Selma1966 skrev 2011-12-20 15:30:51 följande:
    www.vasamuseet.se/sv/besok/Kalendarium/?start
    Är det där du jobbar? Ser att de har familjevisningar från 6 år under lovet, det kanske vore något :) Vi har haft lite svårt med visningar förut bara då sonen har ADHD och lite svårt med koncentrationen/uppmärksamheten och dessutom gör allting i racerfart. Han är jätteintresserad av museum men behöver ofta kolla allt 10 ggr snabbare än alla andra barn haha. Men om guiden är bra kanske det funkar, och i värsta fall får man väl gå ifrån och fortsätta kolla själv. Tack för tipset!
  • Cicek
    Selma1966 skrev 2011-12-20 15:33:01 följande:
    Junibacken är ju också alltid populärt!
    Min sambo nämnde det häromdan, jag har aldrig varit där och trodde bara det var öppet på sommaren :) Ska kolla upp det genast!! Är det kul även om man inte har läst så mycket Astrid Lindgren?
  • Selma1966

Junibacken är inomhus så det är toppen året om. Gå dit när de öppnar för det blir ofta fullt av barn. Man behöver inte ha läst böckerna för att uppskatta sagotåget och alla lekmiljöer (små hus från olika sagor). Barnen älskar det. De brukar även ha barnteater.

• platter1000

The Creativity House har keramikmålning och aktiviteter för småbarnfamiljer.

Svar på tråden Tips på aktiviteter för barn under jullovet?