• Fyffe

Mage snabbt med tredje barnet?

Tycker min mage svällt på bara ett par dagar. Väntar nr 3!
    Kan ju ha att göra med att jag inte "håller in" den på samma sätt som förr, men jag känner mig väldigt uppsvälld och gravid. Jag är bara i v.5.

Undrar om ni som väntat tredje barnet fick mage väldigt fort? 

• Svar på tråden Mage snabbt med tredje barnet?
  • Avva81

Jag väntar också nr 3 och min mage kom väldigt snabbt denna graviditet. Är i v25 nu och folk tror att jag är längre gången.

• Fyffe

Okej :) Ja det känns inte som om jag kommer kunna dölja det så länge denna gång...

• Havsjungfrun

Väntar nr. 3, är i v. 17 nu. Fick knäppa upp jeansknappen i samma stund som jag plussade och när jag gick in i v. 9 var det mammabyxor som gällde. Är dock inte onormalt stor nu, ser mängder av både förstagångsgravida och andragångsgravida i bildtråden som har större mage än mig.

• Fyffe

Skönt att höra Havsjungfrun.. det känns som om den svällt enormt på bara ett par dagar...

• starbright

Väntar också tredje är i vecka 5+6 är svullen som satan. Tvivlar ju på att det är bebismage, är nog mer svullenmage :P

• NinnaBus

Oj, hahaha... Ja, det gick jättesnabbt denna gången...
    Från v 6 kunde jag inte ha mina vanliga byxor längre....
    Mina jobbarkompisar började fråga om jag var gravid när jag gått 8v... Då syntes det redan rätt så tydligt....
    Nu har jag gått drygt 15v och har en fin liten kula
    Alla tycker att det ser ut som jag gått längre eller undrar om det är flera...
    Men vi har fått göra ett tidigt UL (13v) och de såg bara en.

• Trolla75

Grattis alla!
    Väntar också min 3e men syns ingenting än, säkert pga. att jag har lite att ta på....
    och att det gått långt mellan mina graviditeter... 2000 & 2007

Men det jag ville säga är att kroppen kommer ihåg, har det inte gått så långt mellan graviditeterna så kommer kroppen i gång snabbare... har sett det på flera vänner!

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • sanning och konsekvens

Det där med mage efter flera barn är smått komiskt. Nån skrev att mammabyxorna åker på dagen man plussar och något ligger i det, kanske inte på dagen dock
    Jag ska inte föda förrens sommaren och med denna fart känns det som man kommer bli gigantisk:P 

Kommer inte i några vanliga byxor, så det blir tunikor-klänningar och leggings. 

• Fyffe
    Piripiri skrev 2011-12-27 23:10:52 följande:
    O ja, den kom snabbt. Men på slutet var det min minsta mage av alla.
    Okej :) Ja för ska den växa i den här takten blir det väldigt tungt i slutet!
Svar på tråden Mage snabbt med tredje barnet?