• Jessi20

Hur kände ni i början av er graviditet?

Jo de är så att jag och min sambo försöker få barn, vi är inne på 5:e försöket.. Hade äl den 12-13 december så väntar på BIM runt den 27-29.
    Nu till min fråga:

Hur kändes de ni som har blivit med barn?, (vet att alla är olika men skulle va kul och veta iallafall).
    Det känns som om jag känner efter för mycket bara för att jag så gärna vill att det ska bli ett plus! Känner mig svullen om magen, de "trycker" eller stramar vid äggstockarna eller hur man nu ska förklara. Har ömma bröst och kissar väldigt mycket. Brukar kissa ofta kanske 2 ggr på natten och på dagen orkar jag inte ens räkna men nu har jag behövt kissa 3-4ggr om natten osv :/

Ibland känns de som om man håller på att bli knäpp bara för man tänker på det 24 h om dygnet!

• Svar på tråden Hur kände ni i början av er graviditet?
  • 89Mamma10o12

ömma bröstvårtor är det enda jag har kännt innan plus. O sen illamående från vecka 7-8 nånting

• Jessi20

Okej, va de en planerad graviditet eller kom det som en överraskning? :)

• 89Mamma10o12
    Jessi20 skrev 2011-12-20 18:58:18 följande:
    Okej, va de en planerad graviditet eller kom det som en överraskning? :)
    som en överaskning :) var nog pga av de symtomen plus att jag var försenad som fick mig att testa annars hade jag nog väntat ett tag till
  • Jämthund

Det jag reagerade på Var Att jag blev fruktansvärt varm. Höll på att krivera ett par nätter och svettades som en gris verkligen. Nu är jag i vecka 36 och lider av precis samma sak. Jag är skitvarm!

• KattenKorven

Det var ungefär som vanligt. Däremot har jag omedvetet framkallat symptom flera gånger. En gång lyckades jag driva fram illamående i en vecka, men inte var jag gravid för det :)

• Jessi20

RonjaNathalie: Okej jag förstår :)

Jämthund: Okej, inget jag har känt på en iaf :p Har sett att min temp. har höjts en aning men inte så att jag svettas (är en riktig fryslort egentligen). Grattis, de är ju snart dags! Vet du/ni va de blir för kön?

KattenKorven: Jaha skönt att de va ungefär som vanligt. Ja de är de jag tror att jag gör, inte allt men en del saker känner man av alldeles för mycket. Men man vet ju aldrig, hoppas i alla fall på ett plus denna månad :)

• miaim

Hoppar in lite här :)
    Mår illa o kräks i 1 1/2 vecka o skit trött!! sover 16 tim om dagen lätt. varm om natten vaknar svettig. nu idag har det börjat strama kring äggstockarna. är bim+5. testade mej igår o det va neg.
    Någon som varit med om sena plus??  el kanske skengravid??
    Blir nästan knäpp :P

• strongenough

Med sonen: Ömma bröstvårtor endast. Illamående från v 6-7 

Denna graviditeten (tvillingar): Enast ömma bröstvårtor innan jag plusa och kissat lite mer. Illamående kom v.6 samtidigt som yrsel och huvudvärk. 

• ChrisNilla

Jag kan säga att jag kände av själva befruktningen till och med. Fick extrema symptom direkt! Vi planerade inte att bli gravida ( jag är nu i vecka 15) och vi var helt övertygade om att min ägglossning redan varit. Vi har alltid annars kondom vid sex, men just den här gången struntade vi i det pga av att vi som sagt var så säkra på att det var lugnt. Bara efter några timmar när vi hade haft sex började jag få väldigt ont i magen. Det var som "hugg" i livmodern. Sedan började brösten ömma bara någon dag efter det. Och jag blev väldigt kissnödig på en gång. Jag trodde inte ens att det var möjligt att få graviditetssymptom så tidigt. Och det var heller inte inblillning från min sida då jag var 110% säker på att jag inte hade ägglossning. Så man kan verkligen känna av graviditeten på en gång. När några veckor hade gått däremot så började symptomen minska för min del. Men det är nog väldigt olika för olika personer det där.

• Jessi20

ChrisNilla: Känner igen mig jätte mycket i det du skriver. Hur tidigt tog du gravtest? Och Grattis till graviditeten:D är super avundsjuk :P

Svar på tråden Hur kände ni i början av er graviditet?