• April barn

Vilken diskmaskin ska jag välja ?

Hej vi har bestämt oss för 2 diskmaskiner nu, det måste vara 45 cm men blir helt tokig båda är bra något litet fel på båda men också någon fördel på både så jag tänkte höra med er vad ni tycker. Något vi funderar väldigt mycket på är decibell nivån hur stor skillnad det blir och energiförbrukningarna. Här kommer våra val :)

www.tretti.se/vitvaror/diskmaskiner/45-cm-bred/hoover-hds-108-rostfri
    www.pricerunner.se/pi/13-2660627/Diskmaskiner/Hoover-HDS108XRF-Stainless-Steel-produktinformation

Fördelar: Snyggare, digital display, A klass, fler program val, fler kuvert, tystare.
    Nackdelar: Inget eco program.

www.tretti.se/vitvaror/diskmaskiner/45-cm-bred/siemens-sr44e200sk
    www.pricerunner.se/pi/13-2756636/Diskmaskiner/Siemens-SR44E200SK-White-produktinformation

Fördelar: A & B klass, eco programm.
    Nackdel: Högre decibell

Utseendet är absolut inte det viktigaste utan bara en fördel, det vi som sagt funderar mest på är hur stor skillnad denna decibell gör och vilken som har lägst energi och vattenförbrukning samt eco vänligast om man kan säga så.
    Hoppas det finns någon vänlig själ som kan hjälpa oss och ge oss sina erfarenheter Skrattande

♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ Pyret bf 22 Juli 2012 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken diskmaskin ska jag välja ?
  • Jessa med 3

4 dB innebär en dubblering av ljudet - och skillnaden mellan dessa två är hela 7 dB. Det är ganska mycket! Vår diskmaskin är riktigt tyst: 40 dB. Vi prioriterade det då vi har öppen planlösning och inte vill störas av den när vi pratar/ser på tv...

Annars är miljövänligt något man alltid bör prioritera, tycker jag.

• April barn
    Jessa med 3 skrev 2011-12-20 21:11:53 följande:
    4 dB innebär en dubblering av ljudet - och skillnaden mellan dessa två är hela 7 dB. Det är ganska mycket! Vår diskmaskin är riktigt tyst: 40 dB. Vi prioriterade det då vi har öppen planlösning och inte vill störas av den när vi pratar/ser på tv...

Annars är miljövänligt något man alltid bör prioritera, tycker jag.
    Ja vi är väldigt inriktade på eco och miljövänligt så just därför kändes siemensen bäst ända tills vi såg vilken decibellskillnad det var Obestämd Ja jag vet inte, vi har ju ioförsig ingen öppen planlösning men vardagsrummet ligger utanför köket utan dörr emellan är nog inga problem då men hur högt låter det egentligen när man är i köket har inget att jämföra med...
    ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ Pyret bf 22 Juli 2012 ♥
  • April barn

Linda: är nyfiken på varför :) har hört att hoover ska vara ett ok märke.. Vår tvättmaskin (dock inköpt av hyresvärlden) är av hoover och är jättebra men jag har ingen aning :/

• Linda1976
    April barn skrev 2011-12-20 21:28:06 följande:
    Linda: är nyfiken på varför :) har hört att hoover ska vara ett ok märke.. Vår tvättmaskin (dock inköpt av hyresvärlden) är av hoover och är jättebra men jag har ingen aning :/
    Jag har ingen rationell förklaring, men det klingar inte väl i mina öron. Ungefär som UPO, LG (om ni minns Lucky Goldstar på 80talet ,  och lite andra b-märken.... 
    nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • April barn

Aha jag är född precis i början på 90 så det vet jag inte men förstår vad du menar ;) ja jag vet inte vi kanske singlar slant haha men just nu lutar det åt Siemens med eco program..

Svar på tråden Vilken diskmaskin ska jag välja ?