• Lisa75

Köpa bärsjal i Indien?

Är det någon som har erfarenhet av att köpa bärsjal i Indien?

Jag vet att många av de sjalar som säljs i Sverige tillverkas i Indien. Men jag har inte koll på om några särskilda bärsajalar finns att köpa i Indien. Har bott där tidigare och ska dit på besök om en månad.

Någon som har koll på om jag kan hitta bärsjalar i Indien, och isåfall vart jag ska leta? (Vi ska till Bangalore.)
    Eller om någon kan säga om/hur jag kan hitta tyg av just den slags väv och kvalitet som passar för bärsjalar. 

• Svar på tråden Köpa bärsjal i Indien?
  • Lisa75
    Flickan och kråkan skrev 2011-12-21 12:54:01 följande:
    Har inga indienerfarenheter - tyvärr - men man ska leta efter ett tyg som är diagonalvävt.
    Tack  
    Har läst att det finns olika namn på olika sätt att väva också, men det kanske räcker med att det är vävt på diagonalen?
    100% bomull eller hur? 

Tycker det är jättesvårt att hitta grejer i Indien om man inte vet vart man ska leta! Men vet jag exakt hur tyget ska vara är det värt ett försök.  
  • Flickan och kråkan
    Lisa75 skrev 2011-12-21 17:58:13 följande:
    Tack  
    Har läst att det finns olika namn på olika sätt att väva också, men det kanske räcker med att det är vävt på diagonalen?
    100% bomull eller hur? 

Tycker det är jättesvårt att hitta grejer i Indien om man inte vet vart man ska leta! Men vet jag exakt hur tyget ska vara är det värt ett försök.  

Har aldrig testat att sy sjal själv - är inte den mest händige av individer - men det som brukar rekommenderas är att känna mycket på olika typer av sjalar så man vet vad det är för material man är ute efter. Har du kollat på sjalbarn?
  • Lisa75
    Flickan och kråkan skrev 2011-12-22 11:38:13 följande:
    Har aldrig testat att sy sjal själv - är inte den mest händige av individer - men det som brukar rekommenderas är att känna mycket på olika typer av sjalar så man vet vad det är för material man är ute efter. Har du kollat på sjalbarn?
    Nej inte än, tänkte att det finns fler folk på Familjeliv, men jag ska nog ta och fråga där också
  • Flickan och kråkan
    Lisa75 skrev 2011-12-22 14:50:46 följande:
    Nej inte än, tänkte att det finns fler folk på Familjeliv, men jag ska nog ta och fråga där också
    Söker du sjalexperter och framför allt dem som syr sina egna bärredskap, så ska du kolla sjalbarn
Svar på tråden Köpa bärsjal i Indien?