• mialis

Sluta amma 9 månaders

Hej,
    Jag har en dotter på drygt 9 månader som jag ammar. Jag känner nu efter mycket om och men att jag verkligen vill sluta amma men vet inte hur jag ska börja! Hon njuter verkligen av amningen ett par gånger om dagen, hon blir så glad och pigg efter hon ammat och jag tycker också oftast det är mysigt. Men hon biter mig ibland och när jag är riktigt trött (vilket är ofta för hon vill amma flera gånger på natten) så blir jag så arg när detta händer så jag känner nu att jag inte orkar med amning längre. Sen planerade jag inte att amma så här länge så jag känner mig nöjd över hur det gått ändå. Men hur avslutar jag nu detta? Om jag inte ammar henne på ett bröst på ca 8 timmar så får jag jätteont och bröstet blir helt stenhårt. Sen visar hon så tydligt att hon vill amma ibland och det känns så härligt att ge henne det för hon blir sååå nöjd, så det kommer vara känslomässigt rätt jobbigt på det sättet att vägra henne amning. Detta är nog en stor del varför jag skjutit upp att avsluta amningen, det har kännts jobbigt att amma ibland när hon biter osv men också jobbigt att tänka att man ska sluta. Jättetacksam för råd!!
Svar på tråden Sluta amma 9 månaders