jobba inom hemtjänst.
jag ska jobba som timvikare inom hemtjänst finns någon här som vet hur mycket man får i timmen som vårdbiträde eller som underskötterska??
hur mycket är ob timmer efter kl 1800
och helger
röda dagar
tacckk för svar
jag ska jobba som timvikare inom hemtjänst finns någon här som vet hur mycket man får i timmen som vårdbiträde eller som underskötterska??
hur mycket är ob timmer efter kl 1800
och helger
röda dagar
tacckk för svar
Timlönen beror på vad du har avtalat med din arbetsgivare. OB styrs av kollektivavtalet, tror jag (pinsamt dålig koll där).
Lön är individuell och beror på tidigare erfarenhet, var du jobbar och vilken utbildning du har. OB styrs av kollektivavtal.
OB styrs av kollektivavtalet, det är inte alltid man får OB från kl 18 - ibland kan det vara från kl 19. Ta reda på vilket avtal du tillhör och Googla sedan fram det.
För lönestatistik: www.ka.se
Det beror på. Är du utbildad USK? Då får du mer än vårdbiträde. Sen beror det på hur många år du jobbat innan. Ju fler år bestå högre timlön. Jag är USKA och får idag 120.60 i timmen och jag har jobbat inom vården i 7 år.
Men det beror också på kollektivavtalet.
Min ob är vardagar ef. 19.00: 18.90
Veckoslut: 47.10
Natt: 38.20
Storhelg vet jag inte riktigt men tror den ligger runt 90.
tack för alla svar
Grattis till att du fått jobb så lycka till! Det är ett väldigt roligt och givande arbete, jag jobbade extra i htj när jag läste till sjuksköterska och trivdes kanonbra!
Det ska vara specificerat i ett anställningsavtal gällande din lön eftersom det, som sagts här, är individuell lönesättning utifrån utbildning, erfarenhet osv. så fråga din chef alla såna detaljer. Det är somliga som tycker det känns pinsamt att fråga om sånt innan man börjat jobba och att ingående diskutera på en anställningsintervju kanske inte är JÄTTEBRA men när du väl blivit anställd har du rätt att ställa krav så att du får det du förtjänar för det arbete du utför! Det är viktigt att känna sig själv där så att man vet vad som är rimligt - du ska självklart känna att ditt arbete är viktigt, gör skillnad och därmed ska du få vad det är "värt".
Lycka till :)
En kompis i Halmstad fick jobb i hemtjänsten i höstas och hon ska jobba 100% på timmar men med ett schema, alltså dom kommer inte ringa in henne då och då utan hon jobbar enl. ett schema (enligt min mening jobbar hon galet mkt), ibland 7 dagar i sträck med 1 dags ledigt emellan.)
Första månaden hon fick lön, november, tror jag, så skulle hon lämna in sin första timjournal och låt säga att den ska lämnas in den 25:e varje månad så räknade hon ut att hon skulle få ca 11000 kr FÖRE skatt.
Jag har inte mkt erfarenhet av detta men låter inte det lite?
Jobbar man 100% ska det inte då vara 40-timmars arbetsvecka och hur kan man gå både på timmar OCH ha en 100%-anställning??
Jag jobbade som vårdbiträde inom hemtjänsten 2011 och tjänade 100:- i timmen. 112:- inkl semesterersättning. Ob på kvällar är inte speciellt mycket, vi snackar typ 15 kr har jag för mig.. knappt värt det. Helger och röda dagar är det typ 47kr extra i timmen och storhelger 87 nånting... man tjänar inte fett inom hemtjänsten precis..
En utbildad usk får utan erfarenhet i Halmstad kommun ca 113kr. Själv fick jag 118kr/h med två års erfarenhet. Ett vårdbiträde får 105 kr/h enligt kommunal och det går kommunen efter.