• Anonym

Ångest och svag i musklerna

TÄnkte höra om det finns nån fler än jag som har ångest och lätt oroar sig för alla möjliga saker. Kan tillägga att jag är ganska hypokondrisk. Den senast åkomman är att jag är så svag i musklerna. Känner mig darrig och svag. Är det någon annan som känner igen och har haft samma "symptom"

• Svar på tråden Ångest och svag i musklerna
  • pilot93

Vi sitter i samma situation. Tror det endast beror på ångest, eller nerver som hamnat i kläm. 
    Skall testa en helkropps massage, kanske får en till julklapp :)

• Anonym

Jag har även muskel/nervryckningar som är mer påtagliga när jag tänker på det såklart. Har du också så?

• Anonym (en till)

Jag har det ungefär likadant. Vissa dagar är jag pigg och orkar massa men oftast så har jag ont i kroppen och känner mig svag. Armar och ben har också börjat domna på mig allt som oftast. Har sökt läkare för mina smärtor men de hittar inget. Men de säger att många människor har ont i muskler utan att man hittar orsaken. 
    När det är som jobbigast känns det som sirap i kroppen. Jag kan inte röra mig smidigt, inte ens i normaltakt. 

• pilot93
    Anonym skrev 2011-12-22 12:27:33 följande:
    Jag har även muskel/nervryckningar som är mer påtagliga när jag tänker på det såklart. Har du också så?
    Visst händer det, det händer oss alla. Men i mitt fall inte så ofta!
    Värsta är det i armarna, känns som efter ett pass på gymmet varje dag. Jobbigt är det.
    Har i somras haft borrelia (utan några symtom).
    Läkarna har inte gett mig antibiotika. Tror att detta kan bero på min "svaghet" i armarna.
    Är inte svag, känns bara så! 
  • Anonym

Har haft muskelryckningar varje dag i nån vecka nu men det "roliga" är ju att när jag inte tänker på det så känns inget. När jag sen sätter mig ner eller ligger i sängen och tänker på det så är det där igen. 

Svar på tråden Ångest och svag i musklerna