• millaf

Reima Tec vs Mikkline *vinteroveraller*

Mina barn har varsin Reima Tec overall, de är verkligen kanonbra.
    Grejen är att sonen har sin från förra vintern och när man ska ha tex fleece under så är den snart i minsta laget.
    En ny Reima är ju väldigt dyr och jag hittar aldrig nån begagnad som duger

Nu har jag istället kikat lite på Mikklines overaller, de är hälften så dyra och verkar vara i ungefär samma material.

Men, jag vet inte om Mikkline! Har ni haft såna? Vad har ni iså fall för erfarenheter?
    Eller vet ni nån sida på nätet där man kan hitta nån bra info?

Eller nån som har en svart/mörkblå Reima tillsalu strl 110?

• Svar på tråden Reima Tec vs Mikkline *vinteroveraller*
  • wozzgirl

Alla prisar Reima´s overaller... vad är så speciellt med dem?
    Jag är snål o fyndade en overall för 15? på rean efter jul.. den verkade helt ok i mina ögon.

• majssan

åhlens ovelol fick bäst i test av råd och rön...

• millaf

Reima overallen är helt vattentät och andas. Alla sömmar är tejpade. Snön fastnar inte på overallen och den är aldrig blöt utanpå.
    Vi bor i norra dalarna och har vinter minst sex månader om året och till största delen både snö och kallt så för oss är de verkligen kanon.

• millaf

Glömde skriva att min dotter har en "ballongmodell" och den har insydd värmedyna i rumpan, jättebra på en 1 1/2 åring som gärna sitter still i snön...
    Barnen är ute jämt, både hemma och på dagis.

Har pratat med dagispersonalen och de har aldrig sett en overall som är i klass med Reimas, men ingen av dem hade heller sett nån Mikkline så de kunde inte hjälpa mig jämföra.

• Lill Trulsa

Hej!

Har en mikkline overall köpt beg för 200kr. Har inte haft någon reima men den har inte blivit minsta sliten har en 2åring. Och den har aldrig blivit blöt rakt igenom trots att den varit blöt utvändigt. Dagis personalen tycker att den är kanon, kommer köpa en mikkline nästa år. Pratade med en som haft bägge hon sa att de var likvärdiga.

Hoppas detta hjälper dig något!

• millaf

Lill Trulsa:
    Tack för ditt svar!
    Jag köpte en Mikk-line för en månad sen och den funkar bra. Den blir blöt på utsidan till skillnad från Reiman men aldrig blöt igenom.
    Dock köpte jag en svart och det var ingen bra färg, den är redan lite blekt.

Men annars verkar det vara en bra overall.
    Det stora testet kommer när blötsnön kommer till våren

Svar på tråden Reima Tec vs Mikkline *vinteroveraller*