• Anonym (ts)

Färgade håret och det blev grått :(

Hej, behöver hjälp!

Har klantat mig, slingade håret igår, i väldigt ljus ton (blondering) och mitt hår blev vitt och för många slingor.

Så idag köpte jag en toning som en på kicks tipsade mig om. En toning, med färgen askblond. Mitt hår är grått och luggen skiftar i lila/grått Har nu efterhand läst att man inte bör ha askblond färg eftersom håret lätt blir grått speciellt om det varit blonderat innan. Men detta läste jag för sent, tyvärr

Så är ända lösningen nu att gå till frisören och färga det brunt?  Eller finns det hopp om att få fortsätta att vara ljushårig?

Tack på förhand!!

// Klantiga Lisa!! 

• Svar på tråden Färgade håret och det blev grått :(
  • Anonym

ta någon mörkblondare färg och slinga! ha inte i så länge om du ser att det börjar bli missfärgat...

• kaffesumpen

klart de finns hopp, enklast är såklart frisören men annars så färga hela håret mellanblond och sen börja från början med slingorna

• mia83

Går inte att blondera i en annan nyans?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-12-21 18:26:18 följande:
    ta någon mörkblondare färg och slinga! ha inte i så länge om du ser att det börjar bli missfärgat...
    färga mörkblont och slinga med ljusare, menade jag förstås.
  • Tjohalia

Prova gör en hårinpackning och låt den sitta i LÄNGE. Det knepet har jag tagit till nån gång, det drar ur färgen en aning. Annars är nog bästa tipset att fråga en frissa, som kan.

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • Anonym (ts)

Min hårfärg från början är ljusblond och skulle alltså bara ha lagt i slingor och fått det ljusare.. Men blev vitt och sen grått.. hade ju varit bättre med vitt om jag skulle fått välja :P 

Men kan jag färga håret nu igen? Eller bör jag vänta lite? 

• Anonym (ts)
    Tjohalia skrev 2011-12-21 18:28:16 följande:
    Prova gör en hårinpackning och låt den sitta i LÄNGE. Det knepet har jag tagit till nån gång, det drar ur färgen en aning. Annars är nog bästa tipset att fråga en frissa, som kan.
    Åhh det måste jag pröva!!! Länge 2-3 timmar? Längre?

Jo får nog annars bli frisören, vill ju vara fin i helgen. 
  • Anonym (ts)

puffar upp lite.

• Wittra

haha, askblont är en nyans man ska akta sig för ;) Gå och köp blekningscreme, alltså blek håret blont. Själv färgar jag aldrig håret blont, blir bara typ ljusbrun och konstigt då.

• Anonym (ts)
    Wittra skrev 2011-12-21 19:51:14 följande:
    haha, askblont är en nyans man ska akta sig för ;) Gå och köp blekningscreme, alltså blek håret blont. Själv färgar jag aldrig håret blont, blir bara typ ljusbrun och konstigt då.
    Jo jag har förstått det nu Tungan ute Aldrig igen kan jag säga
    Ska kolla upp blekningscreme. Men blir inte håret väldigt vitt då?
  • Tjohalia
    Anonym (ts) skrev 2011-12-21 18:31:32 följande:
    Åhh det måste jag pröva!!! Länge 2-3 timmar? Längre?

Jo får nog annars bli frisören, vill ju vara fin i helgen. 

Nja, men minst en halvtimma, eller så länge du står ut Vet dock inte hur bra det funkar om du har blekt hår innan, då brukar nämligen färgen suga fast mer...
  • Tjohalia

Askblond KAN vara en bra nyans om man blekt slingor och dom fått gula/orangea skiftningar, men då ska man absolut inte låta det sitta i länge, bara 5 minuter max. Men annars håller jag med, man ska nog passa sig för den nyansen, men nu vet du det till nästa gång

• Anonym (ts)
    Tjohalia skrev 2011-12-21 20:15:33 följande:
    Nja, men minst en halvtimma, eller så länge du står ut Vet dock inte hur bra det funkar om du har blekt hår innan, då brukar nämligen färgen suga fast mer...
    Har haft den en timma nu, så hoppas att färgen inte vill fastna så bra Tungan ute Annars får det nog bli ett besök hos frisören innan håret trillar av eller nått.. 
  • Tjohalia

Ja, göra slingor igen så tätt inpå är nog ingen bra idé... Frissan brukar veta bäst

Svar på tråden Färgade håret och det blev grått :(