• verro

    Ngn som har vart på UL hos Anita Hjelt i Umeå?

    Ja, som rubriken lyder så undrar jag om ngn har gjort ett UL hos Anita Hjelt i Umeå? Är hon seriös?

  • Svar på tråden Ngn som har vart på UL hos Anita Hjelt i Umeå?
  • Solan Gundersen

    Japp! Var där för ganska precis två år sen på köns-ul. Hon var mkt trevlig, seriös och hade helt rätt om att vi väntade en flicka! Rekommenderas!

  • k girl

    Jag var hos henne två gånger under min första graviditet, och har varit hos henne en gång denna graviditet. Hon är trevlig och väldigt sympatisk, och är duktig på det hon gör. Vi var nöjdare förra graviditeten, upplevde att hon då ägnade lite mer tid och omsorg, vet inte om det kan ha handlat om dagsformen eller om att hon har bytt lokaler och att hon delar mottagning med gynläkare nu.

  • fettofjant

    vi var hos henne på könsUL på carlshem(?) för ganska precis 2 år sen.. rekommenderas!
    hade vi varit lika nyfikna den här gången hade vi nog gått igen, men nu får det bli en överraskning ist :)


  • Millilo

    Rekommenderas inte! Väldigt opersonlig och oengagerad. Kanske var hon trött då det var dagens sista tid. Jag har haft en väldigt traumatisk missed abortion och gick dit för att kolla om embryot levde. Det fanns hjärtslag vilket ju var en fantastisk nyhet men hon sa bara 'jaha då får vi se om det håller den här gången då'. Det fanns ingen chans att ta foton på skärmen oc'h jag fick ingen utskriftsbild med mig vilket känns rimligt för 800 kr för ett tidigt ultraljud. Hon orkade inte heller ta några mått vilket jag hört var standard.

    En fördel är att hon använder vaginalt ultraljud om hon inte ser något på det abdominella. Det får bli i en annan stad om jag vill göra ett till. Jag kan inte förstå hur någon kan leverera det budskap jag allra mest längtat efter med en så trött min som om hon ville vara någon annanstans.

  • Gurkan25
    Millilo skrev 2017-09-12 16:37:01 följande:

    Rekommenderas inte! Väldigt opersonlig och oengagerad. Kanske var hon trött då det var dagens sista tid. Jag har haft en väldigt traumatisk missed abortion och gick dit för att kolla om embryot levde. Det fanns hjärtslag vilket ju var en fantastisk nyhet men hon sa bara 'jaha då får vi se om det håller den här gången då'. Det fanns ingen chans att ta foton på skärmen oc'h jag fick ingen utskriftsbild med mig vilket känns rimligt för 800 kr för ett tidigt ultraljud. Hon orkade inte heller ta några mått vilket jag hört var standard.

    En fördel är att hon använder vaginalt ultraljud om hon inte ser något på det abdominella. Det får bli i en annan stad om jag vill göra ett till. Jag kan inte förstå hur någon kan leverera det budskap jag allra mest längtat efter med en så trött min som om hon ville vara någon annanstans.


    Gud vad onödigt att dra upp en gammal tråd och säga tråkiga saker om henne. Vet själv inte vem hon är men tycker det är väldigt taskigt att säga sånt speciellt när namnet är utskrivet.
    BF 20 December 2017
  • Millilo

    Jag tycker det är viktigt att de som söker info om hennes tjänster här kan få se både positiva och negativa intryck. Jag och flera vänner hade bara sett flera positiva trådar om det jobb hon gör och blev förvånade när vi väl kom dit, vi hade gärna läst mer varierande kommentarer innan för att kunna välja annat ställe. Hon säljer en tjänst privat, då tycker jag det är rimligt att få beskriva ens upplevelser kring den. Jag hade inte tyckt det var rimligt att skriva om en landstingsanställd som genomför ett ultraljud på det sättet då de inte har ett företag som de marknadsför. Viktigast av allt tycker jag dock är att framföra kritiken till den det berör alltså den som utfört tjänsten så att den får en chans att ändra sitt beteende. Jag har gjort detta då det var ett tag sen händelsen nu.

  • Vickan I

    Den här gamla tråden ser dessutom lite skum ut. Känns inte jättetroligt att de tre positiva kommentarerna ovan är äkta då de inkom med några minuters mellanrum. Så många fl-användare en tidig morgon som varit hos just henne....Njä...eller?!

  • Norrskensmor
    Millilo skrev 2017-09-12 16:37:01 följande:

    Rekommenderas inte! Väldigt opersonlig och oengagerad. Kanske var hon trött då det var dagens sista tid. Jag har haft en väldigt traumatisk missed abortion och gick dit för att kolla om embryot levde. Det fanns hjärtslag vilket ju var en fantastisk nyhet men hon sa bara 'jaha då får vi se om det håller den här gången då'. Det fanns ingen chans att ta foton på skärmen oc'h jag fick ingen utskriftsbild med mig vilket känns rimligt för 800 kr för ett tidigt ultraljud. Hon orkade inte heller ta några mått vilket jag hört var standard.

    En fördel är att hon använder vaginalt ultraljud om hon inte ser något på det abdominella. Det får bli i en annan stad om jag vill göra ett till. Jag kan inte förstå hur någon kan leverera det budskap jag allra mest längtat efter med en så trött min som om hon ville vara någon annanstans.


    Måste tyvärr hålla med. Likgiltig och kall. Hade ma i bagaget men hon var ändå tvungen att framföra sin förundran över varför det skulle "hjälpa" att göra ett ultraljud nu. Dessutom otroligt dålig maskin med gryniga bilder om man jämför med de på NUS!
    Hej
  • Deeelicious

    Varför inte bara gå på NUS och göra ett gratis ultraljud? Det gjorde jag och skulle aldrig betala 800kr för ett ultraljud med så gryniga bilder! BM på nus skickade till och med tre bilder på fostret vilket de alla är av mycket god kvalite helt gratis :)

Svar på tråden Ngn som har vart på UL hos Anita Hjelt i Umeå?