• Smulan1985

Normalt att en 7 veckors sover hela dagen?

Har en liten fråga till er. Har en liten plutt på 7 veckor som har varit förkyld ett tag men det börjar bli bättre nu. Idag har han sovit hela dagen i stort sett ( i 8h), han vaknar för att äta och äter utan problem men blir trött efteråt och somnar. Tror ni det är någon fara? Förstår om han inte kommer sova inatt, men jag tänker mer på hur det är med honom.

Han har dessutom fått problem med att bajsa och fisa, han får kämpa rejält (jag hel ammar). Igår var vi inne på sjukhuset och kollade hans mage för han har blivit mer skrikig de senaste dagarna. De hittade inget utan tyckte vi skulle fortsätta med minifom och semperfroppar. Så jag tänker att han kanske sover på grund av att han har fått ta i så mycket det sista. Innan han somnade idag vid 14 så hade han skrikit rätt rejält. Sen vakna han efter ca 3-4h och äter. Kan va småvaken sen somnar han igen. Tycker ni jag bör vara orolig?

• Svar på tråden Normalt att en 7 veckors sover hela dagen?
  • Luulu

Min första son sov sig igenom de 4 första månaderna i stort sett. Åt, sov och bajsa, dag som natt.
    Idag är han en livlig 2 åring, så jag tror inte du behöver oroa dig. :p

Bara barnen vaknar för att äta så ska allt stå rätt till! :)

• Queenie70
    Luulu skrev 2011-12-21 21:51:11 följande:
    Min första son sov sig igenom de 4 första månaderna i stort sett. Åt, sov och bajsa, dag som natt.
    Idag är han en livlig 2 åring, så jag tror inte du behöver oroa dig. :p

Bara barnen vaknar för att äta så ska allt stå rätt till! :)
    Samma här. Han sov sov sov och sov.
  • lindalina

Jepp, fullt normalt, min lilla tjej sov hela dagarna och nätterna de första 8 veckorna :) Det är bara du passar på och vilar nu. Nu är hon 6 månader och det är full fart här hemma :)

Svar på tråden Normalt att en 7 veckors sover hela dagen?