• Lindybelindy

weleda produkt inför förlossning?

Jag läste om weleda produkterna och hittade en olja som ska vara förberedande och mjukgörande innan förlossning. 

Perineum Massage Oil är en mjukgörande intimolja som tillsammans med regelbunden massage förbereder huden inför förlossning. Innehåller mild mandelolja och E-vitaminrik vetegroddsolja som hjälper huden att bli mjuk och smidig. Används från v.34

Så min fråga är om det är någon här som provat denna olja eller hört något om den om den funkar och är bra.

• Svar på tråden weleda produkt inför förlossning?
  • Lilla W

Jag hann använda den i en hel vecka, sonen kom i v 35. Sprack nästan ingenting dock. Om det var oljan eller min fantastiska krystningsteknik som gjorde susen vet jag inte

• enavmig
    Lilla W skrev 2011-12-21 22:56:44 följande:
    Jag hann använda den i en hel vecka, sonen kom i v 35. Sprack nästan ingenting dock. Om det var oljan eller min fantastiska krystningsteknik som gjorde susen vet jag inte
    ;)
    Lilla W skrev 2011-12-21 22:58:28 följande:
    Ps: med ingenting menar jag två stygn.
    Två stygn låter utmärkt! Grattis till det och bebis!

• Lindybelindy

Ooooh! Glad toppen! har ju hört att deras produkter är toppen och vissa av dom som jag prövat är super bra så då ska jag faktiskt ta och pröva den oljan när det är dags. Någon som prövat cellulit oljan med? skulle behövas nu Tungan ute

• Sarasvensson87

Jag använde deras olja, 5 veckor innan beräknad födsel :) Jag smörjde mig varje kväll, å jag sprack ingenting :) Men som sagt, om det är pga oljan eller en bra teknik, vet jag ej ;)

Linus våran älskade son <3
  • knisse

här i tyskland används det flitigt och det är väll inget som säger att det maste funka men det är inte fel att försöka. ju mer man förbereder sig julättare blir det bade mentalt och kropsligt (tror jag i allafall=))

Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • turpis

Har hört att det är massagen snarare än just vilken olja man använder som är det som kan förhindra bristningar! Mandelolja tror jag är toppen, även annan vegetabilisk kallpressad ska vara bra!

• Lindybelindy
    turpis skrev 2011-12-22 21:39:19 följande:
    Har hört att det är massagen snarare än just vilken olja man använder som är det som kan förhindra bristningar! Mandelolja tror jag är toppen, även annan vegetabilisk kallpressad ska vara bra!
    Då borde ju olivolja funka bra också?
  • knisse
    Lindybelindy skrev 2011-12-23 09:11:47 följande:
    Då borde ju olivolja funka bra också?
    är dessutom kalas i underlivet efter som det är typ antiinflamatoriskt.
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • turpis

Ja, olivolja funkar säkert lika bra!

• Mantra

Har köpt weledas olja nu och smörjt en gg.. Orkar verkligen inte massera tio min dock, ganska svårt att nå nu;)

• knisse

Skogstroll låt din partner göra sig nyttig

• Wielkip

Har köpt den och väntar på att få börja använda, är i 31+4 idag.
    Är det från 33+ eller 34+ som dom menar att man ska börja?

• Mantra

Jag tror inte det är så viktigt om det är 33 eller 34 faktiskt, kan ju inte hända något ändå=)

Svar på tråden weleda produkt inför förlossning?