• princess of woolfs

Gardiner till stora fönster!

Tycker det är svårt att veta vad som passar i vårat vardagsrum, vi har som tre fönster bredvid varann, varav ett egentligen är altandörr (som dock inte används), så fönstrena täcker en hel vägg, typ tre meter nästan...Vad sjutton är snyggast egentligen? Tacksam för alla tips, vill förnya mig lite nu till våren

• Svar på tråden Gardiner till stora fönster!
  • Lola Jämtland

Hissgardiner kanske? O så behöver alla inte vara på samma höjd...

• Hattifnattentanten

Kappor och längder där varje fönster/dörr slutar?

• Hattifnattentanten

4 längder, alltså

• IdaB79

IKEA har jättfina panelgardiner, helt raka våder som bara hänger ner från en skena eller vajer. Man kan ha en skena med plats för gardiner i 1 eller 3 lager, den kan sitta i taket eller på väggen, man kan välja mellan olika tyger och mönster. Här är en länk. Har du en IKEA-katalog står det på sidan 276. Jag tycker de är jättefina, vi ska skaffa sådana till vårat sovrum. De är lite genomskinliga så det blir ljust i rummet men ändå kan ingen se in. Jag gillar särskilt den med bambu. Lycka till!

www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay&catalogId=10103&langId=-11&topcategoryId=15594&parentCats=15594*15828*16168&categoryId=16168&cattype=sub

www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=47364&langId=-11&parentCats=15594*15828*16168

• IdaB79

oj länken verkar inte fungera men gå in på ikea.se, textil, gardiner, panelgardiner.

• Jenny70

Kikar du i mitt galleri så har jag ett par bilder från vårt största rum som är "allt-i-ett": TV-rum/matrum/kök/hall. Har korta gardinstänger vid början/slut på varje fönsterparti, liksom. Alltså, inte två längder per fönster. Lite svårt att förklara...

Svar på tråden Gardiner till stora fönster!