• camillsing

9 dagar till BF och rädd

Hej på er,

idag har jag 9 dagar till BF, det vill säga nyårsafton...Nu hoppas vi bebis väntar till efter 12 slaget...Men det spelar ingen roll..
    Jag är bara såååå rädd, dels för att jag inte vet hur det kommer att kännas när det sätter igång. Om inte vatten eller slempropp går, hur vet jag vad en värk är..Hur vet jag vad en förvärk är? Det enda jag har är sammandragningar då magen blir stenhårt som en fotboll...Det har jag ofta nu..

Sen är jag rädd för själva utkrystningsskedet...Att det ska smärta och spricka och att dem inte ska ge mig den bedövning jag vill ha..Man har ju hört om sadistiska BM...

Tror det är mer detta att inte ha kontroll,för jag är uppenbarligen lite av ett kontrollfreak...fast jag sj inte märker det, hahhaha

• Svar på tråden 9 dagar till BF och rädd
  • krompa

Har du pratat med bm så att allt finns nedskrivet i din journal? Att du vill ha smärtlindring alltså..

Jag har lite nålfobi och har därför fött 2 barn med endast lustgas som hjälp.
    Lyssna även på personalen på plats, de har oftast lite olika knep att lindra smärtan.

När jag väntade första barnet var jag också orolig för hur det skulle starta, men på något sätt så visste jag när det var dax. När första värken kom kändes det självklart. Dock var värkarna 15 minuter från varandra i början så vi blev hemma 14 timmar innan vi åkte in. (ca4minuter mellan varje värk).
    Andra förlossningen startade med vattenavgång, och det går ju inte att missa när det kommer så snabbt som det gjorde för mig.

Är du ett kontrollfreak bör du läsa på om smärtlindring och skriva förlossningsbrev så personalen vet hur du vill ha det även om du inte kan/orkar förklara dig där.

Lycka till, hoppas ni får en tidig Januaribebis   =)

• Nejaos

Jag har BF 1 Januari och känner precis som dig. Har inte den minsta aning om hur saker och ting är och kommer bli. Hoppas allt går väl!

• camillsing
    Nejaos, hur går det för dig...Har du några som helst känningar? Sj har jag bara sammandragningar och bebis som trycker ner i bäckenet så jag håller på att dööö..
  • Nejaos

Samma här Camillsing. Ett fruktansvärt tryck neråt. Kan knappt gå. Det hugger och sticker. Känner mig allmänt gnällig nu!

• camillsing

Hahaha..ja jag viker mig ibland då ungen trycker och det riktigt strålar ner..Fy inget skönt..Och sen har resten av bebiskroppen disco typ :)

Jag hoppas ju att man går över tiden 1 dag i allafall :)

• Nejaos

Jag med. Jag går som om jag "skitit" ner mig :) Den trycker och trycker neråt. Å precis som du säger, den har verkligen disco :)

Nu håller vi ut sju dagar till. Vart bor du? Vart har du tänkt att föda?

• camillsing

7...? Jag tänkte knipa i 4-5 dagar till sen får den komma hahhaha..

Jag bor i Hbg så vi föder där. Du då?

• Nejaos

Haha jag är snurrig. Menade givetvis det. Just nu gör det så ont att den får komma när den vill. Kan knappt gå eller ligga i sängen.

Vi bor i Göteborg, så vi föder här :)

• camillsing

Min mage är så sjukt hårt och bebis ligger sidleds känns det som..fast det gör den inte såklart :) Vill att slemproppen går på lör typ :) Vore toppen...för då är det snart dax...

• Nejaos

Min mage med. Min bebis fixerade sig redan i vecka 32. Den ligger på vänster sidan, med ryggen utåt och fötterna åt höger. Huvudet sitter tydligen jätte långt ner. Aj!

Jag hoppas med på det. Vi kanske får bebis samma dag :)

Svar på tråden 9 dagar till BF och rädd