Gravid i vecka 7, ont i vänster sida.
Jag är gravid i sjunde veckan och känner emellanåt smärta vid rörelse på vänster sida, det sträcker sig liksom ner mot ljumsken och nästan ner mot underlivet. Det är inte som den här växtvärken som känns som mensvärk utan nåt annat, det sträcker liksom och bara när jag rör mig.
Ringde mvc för ett par dagar sedan och berättade, blev hänvisad till gyn och där fick jag prata med en tant som sa att så kan det kännas men visst, det kunde kanske vara utomkveds. Jag sa att jag gärna ville kolla upp det, att det sitter på rätt ställe men då sa hon "ja men du vet det är så tidigt än så vi ser inget ändå". Det gör man väl visst i vecka 7 vad jag förstår? Man borde ju åtminstone kunna se om fostret sitter där det ska.
Jag skulle iallafall höra av mig om det blev värre, men grejen är att det blir inte värre men det känns nästan hela tiden när jag rör mig. Det gör inte jätteont men tillräckligt för att man ska "störas" av det och inte våga röra sig som vanligt.
Undrar om någon har haft liknande utan att det varit någon fara? Kan det vara ligamenten som känns, men bara på en sida?
Tacksam för svar!