Jag är mamma, var gift med en psykopat i 10 år, skilde mig för 5 år sedan...det har varit en oerhört jobbig kamp HELA tiden, i Mars i år fick han för sig att "ta barnen"... Ja, det var precis vad han gjorde, han isolerade barnen och sig i 5 v från allt, skolan, kompisar, inga mobiler, datorer... Soc som varit inkopplad sedan lång tid och har utrett honom 9 ggr förut pga anmälningar från dagis, skola, bup, soc i grannkommunen, polisen (isamband med att han blev häktad förra året, vapenbrott, grov kvinnofridskränkning, barnfridskräkning) och en privatperson... Nu blev det 3 nya anmälningar från barnens rektorer och såklart en ifrån mig. Efter att jag från i Maj-Aug vunnit 3 ggr i Tingsrätten, 3 ggr i Hovrätten + att han fick ett avslag från Högsta domstolen så har jag än inte fått träffa mina barn för honom.... Vi har fortfarande gemensam vårdnad vilket gör att han ändå kan "hålla dem" från mig... och INGEN kan göra något! Så är det att ha med en PSYKOPAT att göra. Kan tillägga att jag inte förekommer i någon utredning, det finns i från Soc inga hinder för att jag ska ha dem, utan att jag är väl lämpad som vårdnadshavare. Jobbat många år som utredningsassistent på ett Hvb-hem.. självklart så förekommer jag då inte heller i något misstanke/belastningsrigister hos polisen. ÄNDÅ så ser det ut så här... Det går inte att vinna över en Psykopat............. Lycka till!