• Sune

Att skilja sig från en psykopat

Ett klassiskt "problem" med att skilja skilja sig från en "psykopat" är att man inte får se sina barn växa upp.

Myndigheterna, socialen, ger nämligen vårdnaden till mamman.

Och mamman, tillsammans med socialsekreteraren, ser till att sabotera allt umgänge.

• Svar på tråden Att skilja sig från en psykopat
  • Philippa

Så du menar att det är du som är prykopaten?

• Jessica S

Jag är mamma, var gift med en psykopat i 10 år, skilde mig för 5 år sedan...det har varit en oerhört jobbig kamp HELA tiden, i Mars i år fick han för sig att "ta barnen"... Ja, det var precis vad han gjorde, han isolerade barnen och sig i 5 v från allt, skolan, kompisar, inga mobiler, datorer... Soc som varit inkopplad sedan lång tid och har utrett honom 9 ggr förut pga anmälningar från dagis, skola, bup, soc i grannkommunen, polisen (isamband med att han blev häktad förra året, vapenbrott, grov kvinnofridskränkning, barnfridskräkning)  och en privatperson... Nu blev det 3 nya anmälningar från barnens rektorer och såklart en ifrån mig. Efter att jag från i Maj-Aug vunnit 3 ggr i Tingsrätten, 3 ggr i Hovrätten + att han fick ett avslag från Högsta domstolen så har jag än inte fått träffa mina barn för honom.... Vi har fortfarande gemensam vårdnad vilket gör att han ändå kan "hålla dem" från mig... och INGEN kan göra något! Så är det att ha med en PSYKOPAT att göra. Kan tillägga att jag inte förekommer i någon utredning, det finns i från Soc inga hinder för att jag ska ha dem, utan att jag är väl lämpad som vårdnadshavare. Jobbat många år som utredningsassistent på ett Hvb-hem.. självklart så förekommer jag då inte heller i något misstanke/belastningsrigister hos polisen. ÄNDÅ så ser det ut så här... Det går inte att vinna över en Psykopat............. Lycka till!

• Sandra 66

Jag har nästan samma historia som Jessica. Är i mitten av allt med vårdnad och bodelning som efter drygt två år  inte ledde någonvart. Är det någon som kunnde vinna en psykopat? Jag tänker inte ge upp på grund av mina barn. Han har vunnit barnet vårdnad med att skrämmar barne att jag är farligt för dem och att han har huset som bodelningen han inte har rätt till. För bodelning har han lämnat fram en förfalskat bodenings avtal,så att jag inte fått göra bodelning häller. Tacksam för varje tips.

• Barbamama08

Du verkar inte veta så mycket om det här. Det är inte socialen som beslutar om vem som ska ha vårdnaden. En vårdnadstvist avgörs av tingsrätten. Jag kan bara svara för mig själv, jag har bönat och bett om hjälp från honom. Jag har försökt få honom att umgås med sitt barn, för jag orkar faktiskt inte ta hand om henne helt själv. Han har aldrig ställt upp, antagligen för att han både är självisk och vill straffa mig. Så fick han veta att jag hade gått med i en dejtingsida, han kom hit för att döda mig, efter våldtäkt, misshandel mm, och jag ringde polisen som fick komma hit och gripa honom. Tycker du att det är lämpligt att ha gemensam vårdnad med en sådan person?

• Sandra 66

Socialen  bestämmer intesjälv men tingsrätten ville att de gör en uträddning. Uträdaren tyvärr gick med manipulation och rappoten är baserat på hans lögner. I den står att jag är deprimerad och farlig för barnen och även mina barn har gått med det och tycker att jag är farlig för dem. Med hjälp av en psykolog lämnat jag bevis att det är inget fel på mig. men jag vet inte hur kan man tvinga honom att göra en psykisk undersökning . Även om då är det inte säker att han inte manipulerar psykiatin. Det är intressant att i ditt fall ställer han inte upp för att ta hand om barnen. jag tror för att han vet att så här är det mer jobbigt och du lider av att inte ha något utrymme för dig själv. I mitt fall vet han att hur mycket älskar jag barnen och jag lider mer om jag inte ha de hos mig. Plus att han har kontrollen över mig . han vet att jag är upptagen med vårdnadtvistet och orkar inte med att skapa ny relation.Kanske om du hade visat hur mycket du njuter av att barnen är hos dig, "kanske" han försökte att ta henne ifrån dig.

Svar på tråden Att skilja sig från en psykopat