Ont i handleden efter droppnål??
Är det någon som har känt av detta? Ont så fort man rör på handleden efter att ha haft en droppnål i handen??
Är det någon som har känt av detta? Ont så fort man rör på handleden efter att ha haft en droppnål i handen??
Jag var öm på hela handryggen efteråt. Gjorde kontraströntgen strax före jul och då sköt dom in kontrasten i en sån droppnål i armvecket. Jag är öm där ännu. Antar att vissa av oss är lite känsliga för det. Dom gör ju faktiskt ett sår som ska läka och lite blod kommer väl ut oxå så det kanske är därför som det gör ont.
Jodå, jag blev både öm och blå efter droppet vid förlossningen...inte så skönt men det går över efter ett tag
Jag hade oxå ont efter infartsnålen.. Men det visade sig att jag var inflammerad i kärlet..
Har fortfarande som ett "rör" som är hårt på handryggen, men det gör inte ont längre..Trodde först att infartsnålen gått av och satt fast i blodkärlet, men så var det inte...Hoppas det går över..
ja det är väldigt vanligt att man får tromboflebit i venen där PVK:n har suttit. och det kan tyvärr sitta kvar i ett par månader innan det försvinner. kärlet kan kännas hårt och varmt och det kan även bli en liten rodnad där kärlet går.
Har själv drabbats ett par gånger av detta och det är inte särskilt kul. Hoppas att ni blir av med era besvär innom kort.
/ Anette
Hade PVK på 7 olika ställen före, under och efter förlossningen och såg ut som en prickig korv länge efteråt Hade ont på tre av ställena men det gick över efter ca en månad.