Fina förlovningsringar??
Svårt att placera tråden, men som rubriken lyder: Var hittar jag fina förlovningsringar som inte kostar skjortan? Ge mig massor med tips :D
Svårt att placera tråden, men som rubriken lyder: Var hittar jag fina förlovningsringar som inte kostar skjortan? Ge mig massor med tips :D
Ja, beror ju lite på vad ni har för smak och så :)
Vi köpte våra på Hallbergs guld och betalade 3800 kr / ring (vi delade rakt av på priset och struntade i att den ena var för halva priset), men i det priset så är det också 800 kr för att vi ville ha dem i vitguld. Samt gravyr och lite så.
Våra är släta och rundade, utan mönster. Gravyren är namn, hjärta, datum. Det vi betalade extra med gravyren var det lilla hjärtat, tror det kostade 50 kr extra.
Men smycka och hallbergs är de jag tycker har haft finast hittills :)
Våra kanske inte är världsvackrast men vi gjorde dem själva på en kurs. Silverkurs då och ringarna är av silver. Det känns lite speciellt att ha en ring på sig som han har själv gjort.
Lagom pris då med andra ord :) kanske ska kolla upp det! Men jag har hört att man inte ska välja silver då de blir repiga och fula efter ett tag? Erfarenheter?
Jag kan tipsa om 24karat.se Köpte min och sambons förlovningsringar i silver där. Nu efter 5 år så är Gubbens ganska repig, men han har jobb där det tar mycket på händerna så det är inte så konstigt. Min blev förstörd när jag trillade med Mopeden för 4 år sen, oval och repig. MEN man kan välja en med matt finish så syns det inte så väl som våra när dom var blanka från början. Den billigaste ligger runt 150 kr inkl frakt och gravyr, Finns många fina i både guld, silver och vitguld. Välj och vraka. Kostar inget att kolla läget! :)
Tack så mycket för tipset :) ska kika in där direkt! Tänkte även fråga om någon vet nåt om vitguld. Måste man inte behandla dem efter ett tag?
Vi beställde på titanringar.com :)
Istället för att fokusera på en flådig förlovningsring, tänk på att den ska matcha en eventuell vigselring senare. Jag har en enkel slät titanring som förlovningsring (typ 900 och en bredare, slät med stenar som vigselring. Titan är hårt och bra, min man är byggare så en hållbar ring behövs.
Våra tre ringar kostade allt som allt runt 6500:-
Rekommenderar också titanringar:)
Jaa jag har funderat på detta med. Fast jag tror jag vill ha en liten sten i. Tycker det är så fint :) j