• FiaLisa75

Lämplig doppresent från gudmor?

Min bästa kompis har frågat mig om jag vill vara gudmor åt hennes flicka. Blev väldigt överraskad med väldigt glad och naturligtvis stolt!
    Dopet är inte förrän i mars, men jag har redan börjat fundera på doppresent. Jag vill att det ska vara något speciellt.
    Jag har några förslag, men jag vill ha fler!
    Så vad uppskattade ni mest på barnens dop?
    Var det något ni önskade er, som ni verkligen ville ha, som ni inte fick?
    Eller fick ni något kanonbra, som ni själva inte hade en tanke på?
    Eller har ni gett bort något spm blev väldigt uppskattat?

Ja, alla förslag på speciella doppresenter mottages.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Lämplig doppresent från gudmor?
  • 1malle

Min sons fadder gav min son en barnens bibel i dopgåva, samt en handmålad barn möbel i furu..
    Jätte fin.
    Jag själv är fadder till 2 av mina kompisars barn o har gett bla
    Skattkammarön bok serie, började med de tre första på dopet o har sedan fyllt på varje år på dopdagen, den ena är 3 år nu o den andra är bara 11 månader..
    Den på 11 månader fick en Kista som jag målade o skrev hennes namn på... Tilde...

• ninna77

gå in på:
    www.catweb.nu/index.htm

sedan "familj och barn" och skrolla ner tills du kommer till barndop-doppresenter på höger sida.
    Finns kanske lite tips!

Vi fick en egen broderad doptavla med mirandanalle på till vår son. Jättefin!
    Lycka till!!/Linda

• JCA

Du kan ju öppna ett sparkonto till henne om du vill. och sätta in t.ex 100 kronor varje månad, eller vad du själv vill. Eller ett startkapital
    Eller börja samla på glas eller bestick.

Fast jag tycker att dom andra förslagen var jättebra!

• h04

Vi fick en jättefin barnstol, där ryggen är som en krona. Den är jätte fin!

Du kan ju köpa ett fint smyckte där du graverar in nåt personligt.
    Jag betsällde en fleecfilt till min väns barn där det stog en personlig mening på och hennes namn på. (uppskattades)

Eller kasnke en jätte stor och fin sagobok? Den kommer säkert att användas mycket.

• Daizan

Jag har ett jätte bra förslag!
    Jag vet en tjej som målar på jätte fina små stolar, typ Disney bilder.
    Jag har både fått o gett bort såna o dom är verkligen jätte uppskattade!!

• lollipop25

jag har köpt dopklänningen till båda mina gudbarn. det kommer dom alltid att minnas.

• Happy me

Jag gav en Skattkammarbok o ett Tro, hopp o kärleks halsband. Av Sagas fadder fick hon ett halsband och ett fotoalbum som är som en minnesbok.
    Andra förslag
    Lyckoamulett
    Broderad tavla
    Silverbestick

• cissi24

Min syster är gudmor åt min dotter. Hon gav henne ett guldhjärta som i tro,hopp och kärlek. Hon ska få tro när hon konfirmeras och hoppet på studenten av min syster.

• UBJ

Jag gav min guddotter en skyddsängel, gjord i glas av en konstnär. Det kändes fint att den fick vara symbol för det extra skydd som jag utgör i hennes liv.

rasselopling.se finns jättefina bilder att beställa, varav en där barnets vikt, längd, datum etc förs in.

Svar på tråden Lämplig doppresent från gudmor?