• Future 09

Jobbigt förhållande med en ungkarl:(

Hej,
    jag har "hittat" en ungkarl, efter en par år som frånskilld. Jag har vuxna barn, så de bor inte med mig mera.
    Jag träffade honom för 2 år sedan, och vi har det bra tillsammans men,men, nu börjar vardagen ta emot.
    Han är en sådan som helst vill vara för sig själv på sin villa, och helst inte umgås med andra. Mina barn
    har accepterat honom sådär, men tycker att jag borde vara mera social. Han säger att han drömmer om ett eget hem/hus med mig, men ändå verkar han rädd:(. Han har bott med sin mamma o pappa i 5 år nu, sedan han flyttade hem igen. Vet inte vad jag ska göra? Förr var jag ut och träffa mina väninnor,och annars ut på olika
    sociala sammanhang, men nu sitter jag mest hemma el på stugan med honom. Vet inte om jag ska satsa på honom mera, eftersom jag tror att att han är rädd att binda sig, och trivs med sitt liv som det är. Ge mig råd,snälla ni, om ni har erfarenhet av liknande:). Känns så arma frustrerande att bara stamppa på stället s.a.s.

• Svar på tråden Jobbigt förhållande med en ungkarl:(
  • dogcatbird

What you see is what you get. 

Han är säkert inte alls "rädd" för något. han är väl bara trist. kan det inte vara så enkelt? 

• Future 09
    dogcatbird skrev 2011-12-22 20:09:57 följande:
    What you see is what you get. 

Han är säkert inte alls "rädd" för något. han är väl bara trist. kan det inte vara så enkelt? 
    Joo. Det är väl så, som du skriver att han är bara trist. Men hur ska jag få honom att förstå att jag vill ngt annat med mitt liv? jag har har talat med honom hundra gånger, minst, men han verkar inte förstå?. Kanske man inte borde ha blivit engarerad i en ungkarl som bor hos sina föräldrar och är allmänt ass
    ocial, fastän han har ett stort hjärta.
  • Future 09

Snälla alla ni ,som har erfarenhet av ungkarlar, eller om du är ungkarl själv, så kan ni ge ge mig råd:).
    Vet inte vad jag ska göra i framtiden?Jag vill så gärna höra vad ni tänker:).

• dogcatbird

fast ungkarl är man ju tills man gifter sig. Du beskriver väl mer en "hemmason". Och de kan ju vara både oföretagsamma och bortskämda. Eller så kan de inte med att lämna de gamla föräldrarna osv

Svar på tråden Jobbigt förhållande med en ungkarl:(