• Trivelina73

Vaxa bena med silvertejp?

Vad säger ni tjejer om det? Männen verkar ju använda silvertejp till AAAALLT, undra om de funkar o vaxa bena me det oxå?

Bara canser rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Svar på tråden Vaxa bena med silvertejp?
  • Trivelina73
    JellyBean skrev 2011-12-22 22:40:39 följande:

Åh fy fan.

Berätta sen hur det gick.

Hade hoppats på att någon har testat och berättar hur de gick

Bara canser rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • SHAKAWKAW

Ouch.

Jag prövade raka benen med en epilator. Och tro mig, det var sista gången jag använde mig utav nymoderniteter. Rakhyvlar is the shit! Silvertejp är alltså uteslutet.

• Trivelina73
    SHAKAWKAW skrev 2011-12-22 22:45:45 följande:
    Ouch.

Jag prövade raka benen med en epilator. Och tro mig, det var sista gången jag använde mig utav nymoderniteter. Rakhyvlar is the shit! Silvertejp är alltså uteslutet.
    va är epilator????

Jag kör me vinterkallingar el natural, kan fläta håret snart... Undra om jag borde göra en julrakning? 
  • 20120419

Silvertejp är inte att rekomendera. Klistret är inte så starkt att det rycker ut hår med rötter.

• Trivelina73
    moleztah skrev 2011-12-22 22:47:30 följande:
    Silvertejp är inte att rekomendera. Klistret är inte så starkt att det rycker ut hår med rötter.
    Men de håller ihop bilar o dyl?
  • SHAKAWKAW
    Trivelina73 skrev 2011-12-22 22:47:15 följande:
    va är epilator????

Jag kör me vinterkallingar el natural, kan fläta håret snart... Undra om jag borde göra en julrakning? 
    En liten rakapparat till kvinnor. Uppenbarligen uppfunnen av Djävulen himself. Den sliter ut håret, den rakar alltså inte bara bort det "översta". Det är inte skönt!
  • Shorona

Jag har provat en gång under min ungdom. Visst följde lite hår med men endel hud också...

♥Niclas 061103 ♥Linus 091110
  • Trivelina73
    Shorona skrev 2011-12-22 22:50:43 följande:
    Jag har provat en gång under min ungdom. Visst följde lite hår med men endel hud också...
    Hahhaha! Älskar fl! Där händer allt!

Jo, misstänkte de, de håller ju ihop ett o annat.. haha!! AAAJ.... 
  • Trivelina73
    SHAKAWKAW skrev 2011-12-22 22:50:38 följande:
    En liten rakapparat till kvinnor. Uppenbarligen uppfunnen av Djävulen himself. Den sliter ut håret, den rakar alltså inte bara bort det "översta". Det är inte skönt!
    uch.. ne.. rakhyvel är bra.. och långkallingar el natural..
  • Shorona
    Trivelina73 skrev 2011-12-22 22:52:04 följande:
    Hahhaha! Älskar fl! Där händer allt!

Jo, misstänkte de, de håller ju ihop ett o annat.. haha!! AAAJ.... 

Behöver jag ens nämna orden festival, alkohol och bikinilinje..?
    ♥Niclas 061103 ♥Linus 091110
  • SHAKAWKAW
    Trivelina73 skrev 2011-12-22 22:52:46 följande:
    uch.. ne.. rakhyvel är bra.. och långkallingar el natural..
    Jag håller med dig. Vinterpäls är amazing. Varmt, skönt och det sticks inte.
  • Neiti

Jag använder silvertejp! Se till att ha någonting att dra över tejpen så att eventuella luftbubblor försvinner. Det ska vara helt tätt mot huden!! Jag använder isskrapa. Blir alltid bra resultat!!

• Trivelina73
    Neiti skrev 2011-12-22 22:57:02 följande:
    Jag använder silvertejp! Se till att ha någonting att dra över tejpen så att eventuella luftbubblor försvinner. Det ska vara helt tätt mot huden!! Jag använder isskrapa. Blir alltid bra resultat!!
  • Trivelina73
    Shorona skrev 2011-12-22 22:54:07 följande:
    Behöver jag ens nämna orden festival, alkohol och bikinilinje..?
    aaaahhjajajajaja! GARV!!!
  • 20120419

Hud ska inte följa med när man använder silvertejp. Kan absolut inte varit "vanlig" silvertejp. Det måste klart och tydlig framgå om personskador kan uppstå av tejp!

Ang att tejpen håller ihop bilar har nog mer att göra med ytarea kontra kraft i klistret :)

• Regnig måndag

Japp, det funkar.
    Mythbusters testade men rygg eller bröst. Flugpapper är effektivare!

Annars kan du alltid använda det till att tejpa fast gubben under bordet om han blir för besvärlig. 

Jag har inte betalt för att vara snäll!
Svar på tråden Vaxa bena med silvertejp?