• kruxillimux

Dermatix eller Cicatrix mot ärr (keloid)?

Dermatix finns att köpa på apoteket och verkar ha nöjt många, men sen har vi Cicatrix som många andra hyllar. Jag har ramlat som en idiot i en rulltrappa och fått upphöjda ärr (keloider) på överläppen och näsan.

[url=www.hudguiden.se/index.php]Dermatix - Hudguiden[/url][url]www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx[/url]

[url=www.cicatrix.se/pages/]Cicatrix - Silikongel för korrigering av ärr[/url][url]www.lifestyleclinic.se/lifestyle-clinic-produkter/cicatrix-mot-arr[/url]

Vad har ni för råd? Vilken salva är mest dunder? Vad för andra tillvägagångssätt rekommenderas utöver salva?Har hört om att slipa, använda laser och operera. Behöver ett prisöverkomligt alternativ, annars tar jag fan till osthyveln.

Hjälp mig, jag känner mig ful.

• Svar på tråden Dermatix eller Cicatrix mot ärr (keloid)?
  • Linda1976

Jag har opererat bort ett födelsemärke vid ögat, och använder Dermatix, tycker det funkar skitbra. Har inte testat nåt annat, eftersom det funkar skitbra på mig.

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Pippi Långstrump

Fick tjep från England - gjorde j- luiskt ont så jag behåller mina ärr som de är. Å de är stooora.
    Så mitt tips är att testa på ett litet område först.
    Lycka till!

• Sanna här
    Pippi Långstrump skrev 2011-12-22 22:50:05 följande:
    Fick tjep från England - gjorde j- luiskt ont så jag behåller mina ärr som de är. Å de är stooora.
    Så mitt tips är att testa på ett litet område först.
    Lycka till!
    Vad var det, lät som nåt frätande?

Ts, det finns annars en silikontejp på Apoteket som heter Mepiform, den är emot keloidärr
  • Pippi Långstrump

Nejdå den var inte frätande... men med är som har fyllt både 10 och 30 år så är huden så tunn så allt gör ont.

• kruxillimux
    Sanna här skrev 2011-12-23 21:23:24 följande:
    Vad var det, lät som nåt frätande?

Ts, det finns annars en silikontejp på Apoteket som heter Mepiform, den är emot keloidärr
    Okej, jag har ju dock ärren i ansiktet så att gå runt med plåster i flera månader känns inte så kul :( Är det mycket effektivare?
Svar på tråden Dermatix eller Cicatrix mot ärr (keloid)?