• vår andra

BB Stockholm

Vad har ni för erfarenheter av BB Stockholm? Vill veta både för och nackdelar då jag ska föda där i juni.

• Svar på tråden BB Stockholm
  • maried

Jag födde där i augusti, jag kunde inte vara mer nöjd! Toppenbra!

• vår andra

Vad var det som var toppenbra?

• maried

Personalen (jag hade en lång förlossning, så ett antal arbetspass han passera, alla var väldigt bra), fina fräscha lokaler, pappan sover självklart över, bara egna rum (ingen risk att få dela), eget badrum, bra läkare, jag kände mig i väldigt trygga händer. Jag fick uppfattningen att de läst mitt förlossningsbrev och försökte följa det. Jag hade lite problem med amningen efteråt, alla var väldigt måna om att hjälpa mig med det och det funkade bra till slut! Det enda som inte var toppen var väl maten, som inte var så god. Men även det funkade bra, man kunde äta t ex lunch under ett spann av flera timmar, när det passade oss, och man kunde välja mellan att äta i matsal och träffa andra eller vara ifred på rummet (efteråt alltså, under förlossningen höll jag mig i rummet ;).

• h04

Vi var oxå väldigt nöjda.
    Väldigt fin miljö, stort förlossningsrum med soffa å grejer

BM var bra!
    Men tyvärr var det så många som just då så vi fick inte plats på BB sthlm efter födseln utan fick ligga på ett eget hotellrum på patienthotellet, inga fel med det

• h04

.....så många som födde just då......... ska det stå

• vår andra

maried: Förlossningsbrevet läser de, dem har det som krav att man ska skicka ett sådant. Det är i all fall den info jag fått.
    Gick ni alla hos Barnmorskorna i Gamla stan?

• nina80

Jätte nöjd med både barnmorskor, mat och ja allt! Vill absolut föda där igen.

Jag kände verkligen att det var min förlossning och att det var jag som bestämde hur jag ville göra. Barnmorskan stöttade mig i alla mina val. Rummen var ju jätte mysiga också... Den enda nackdelen jag kan komma på är att det inte finns någon tv i familjerummen, men man har ju världens vackraste bebis att titta på...

• Chaia

Jättebra!

De respekterade verkligen mitt förlossningsbrev!

Fina lokaler, ingen sjukhuskänsla. Fina rum som du, mannen och bebisen har för er själva.

Bra personal, hade någon hos mig hela tiden.

Bra mat (även bra veg. som vi åt).

Platsgaranti.

Jag gick hos barnmorskorna Östermalm, jättebra även det.

• snuttensmamma

jag har fött båda mina barn på bb sthlm. (i samma rum faktiskt):=)
    är otroligt nöjd med ALLT där!! finns verkligen inget negativt att säga! OM det nångång blir aktuellt för oss med ett tredje barn så hoppas jag verkligen att jag får föda där igen!!:=)

• vår andra

Oj, blev visst lite många upprepningar där

• Mamin

Jag födde där och kan inte säga mer än att det var toppen. Personalen var underbar och det är verkligen bra att pappan får stanna. Jag gick hos BM i Gamla Stan.

• astral

Jättebra och kunnig personal och superfina lokaler.
    Vi fick komplikationer och vår dotter fick föras till Karolinska kort efter förlossningen så på grund av det om jag fick välja igen skulle jag välja KS för att ha närmare till deras intensivvård. Men det är ju svårt att veta i förväg. BM på BB Stockholm reagerade blixtsnabbt och jag har inget ont att säga om de, men hade vi varit på plats på KS så hade ju allt gått ytterligare lite snabbare.

• Ulrica80

Födde oxå där...FANTASTIKT! Underbart! Grymt bra personal....Schyssta lokaler...finns inget negativt att säga....D läser förlossningsbreven och uppfyller d som står ....

Nix, gick inte hos BM i gamla stan / Munkbron...

Svar på tråden BB Stockholm