• Neo Girl

Nån som äter Levaxin här, har en fråga?

Hej

Jag började att äta Levaxin 50 mcg en tablett per dag i tisdags, och igår och i förrgår har jag varit mycket på toaletten och det har varit lite lösare än vanligt, kan det bero på medicinen?

• Svar på tråden Nån som äter Levaxin här, har en fråga?
  • Corner creek

Hejsan är det första dosen du börjar med? eller har du stegat upp? 

jag äter 125 men har ökat med 25 varje gång jag tagit nytt prov... typ var 6.e vecka... så här står det i fass

Vilka biverkningar kan Levaxin ge?

Levaxin ger inga egentliga biverkningar, men vid överdosering eller för snabb dosökning kan t ex hjärtklappning, diarré, huvudvärk, darrningar eller nervositet uppträda. Överkänslighetsreaktioner kan förekomma.

• Corner creek

levaxin innehåller även laktos om det är så att man inte tål det... 

Att tänka på innan och när Levaxin används

Var noggrann med doseringen för att undvika överdoseringssymptom. Var speciellt försiktig om du lider av någon hjärtsjukdom.

Levaxin innehåller laktos. Om du inte tål vissa sockerarter, bör du kontakta din läkare innan du tar denna medicin.

• Trivelina73

Äter 150 och är jämt stenhård i magen, men mins inte hur de var när jag börja äta dem kanske jag kan ha problem me magen?
    Har inte märkt någon skillnad i mitt liv av dem, ändå har jag högre dos än vad som är normalt. Jag har inte ens höjd puls/hjärtklappning. 

Bara canser rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Scream2

Det är ganska mkt att börja med 50 mcg, men det verkar som många får den dosen som startdos. Det kommer säker att gå över, men är det jobbigt kan det ju vara en ide att dela upp dosen på två gånger per dag tex. Alt ta 25 mcg i nån/några veckor. Man ska öka långsamt oavsett.
    Jag fixar och trixar själv, men eg ska ju en doktor ordinera... 

Svar på tråden Nån som äter Levaxin här, har en fråga?