• Anonym (Va?)

Rinner ur naveln?? (äckligt)

Idag upptäckte jag att det luktade illa när jag drog ned byxorna.. fattade inte vad det var, jag var ju nyduschad...

Sedan upptäckte jag att det kliade i naveln och när jag kliade vart jag blöt på fingret  och det luktade HUGGORM....*urk* Var som gulaktig trög vätska, kanske är det var? Det var även på byxorna....

Jag har nu gjort rent ordentligt med alsolsprit och smörjt lite med bakteriedödande salva och lagt för en ren kompress...

Vad kan det vara?? Har aldrig haft sånt problem förut....   

• Svar på tråden Rinner ur naveln?? (äckligt)
  • Anonym (Va?)

Ingen piercing.. inga byxor med knapp som skaver....

• Kimona

Svider det? Det kan ju vara så att något har hamnat i naveln och skavt så att det blivit ett sår

• Anonym (Va?)
    Kimona skrev 2011-12-23 16:05:55 följande:
    Svider det? Det kan ju vara så att något har hamnat i naveln och skavt så att det blivit ett sår

Ja, det svider lite, men tror det är eftersom jag har kliat mig...

Jag googlade lite och det stod att det kan vara en svampinfektion? 
  • mrsIce

Sådär har jag med emellan åt, vet inte vad det beror på men tror det blir ngn infektion eller liknande i naveln (bakterier som samlas och trivs i värmen).

• Anonym (Va?)
    mrsIce skrev 2011-12-23 16:07:15 följande:
    Sådär har jag med emellan åt, vet inte vad det beror på men tror det blir ngn infektion eller liknande i naveln (bakterier som samlas och trivs i värmen).

Hur behandlar du det? Behöver du läkarvård?
  • Slats
    mrsIce skrev 2011-12-23 16:07:15 följande:
    känns plötsligt som en helt självklar orsak. Kräks blääääää.
  • Sweetheart1986

Sådär har jag också emellanåt. Jag har väldigt djup navel och får svampinfektioner titt som tätt som luktar FAN! Använder pevaryl mot fotsvamp (Va min läkare som tipsade om det). Det som luktar illa och rinner försvinner efter ett par dagar då.
    Se till att torka rent ordentligt efter dusch/bad.
    Lycka till! =)

~*~Vincent 101010~*~BF 120125~*~
  • mrsIce

Jag kör på handsprit på en tops, svider som f-n men sen är det borta. Har oxå extremt djup navel..,

• Anonym
    Anonym (Va?) skrev 2011-12-23 16:09:11 följande:
    Hur behandlar du det? Behöver du läkarvård?
    Dränk en bomullstuss eller kompress i alsolsprit och låt ligga över natten tills det går över, det brukar gå ganska snart.
  • Coyote

Man måste typ tvätta naveln med tops och se till den torkar ordentligt. Lukten känns liksom även utanpå kläderna...

• virre85

Kan vara en fistel, en arbetskamrats son fick en fistel från urinblåsan till naveln och det var massa infektioner innan de upptäckte det

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Rinner ur naveln?? (äckligt)