Vilka nappar är bäst?
Vi ska prova med napp igen till vår lillkille som nu är nio månader. (Och ev i samband med att amningen trappas ner) Finns det några nappar som är bättre än andra? (Eller GODARE för barnet?
)
Vi ska prova med napp igen till vår lillkille som nu är nio månader. (Och ev i samband med att amningen trappas ner) Finns det några nappar som är bättre än andra? (Eller GODARE för barnet?
)
Vi har alltid använt mam´s anatomiska med naturgummi. Tycker att de verkar likna bröstet mest och här har alla tre gillat de napparna bäst, har ibland köpt någon annan men de har inte varit lika populära..
Vi provade med jättemånga olika nappar och till slut hittade hon en som dög, så efter det så har vi använt NUK-nappar och kommer att göra det till nästa barn med.
Den enda napp min tjej tog var NUKs napp i naturgummi. Vi provade många olika sorter men den var den enda hon ville ha.
Samma här - NUK. Använder den anatomiska sovnappen i naturgummi (tror jag det är)...
det enda J tog som liten var NUK napparna, nu använder han sig av det mesta men de ska vara anatomiska...
NUK var den enda som våran son har tagit. Dom andra gör han grimaser åt o spottar ut.
samma här endast NUK fungerade !
Jag har blivit råd av personal som jobbar på neonental att endast använda nappar av silikon. Anledningen är att nappar av latex "sväller" vilket gör att barnet inte vill ta "osvulla" nappar tillslut (eller kan hända, säger inte att alla barn är så... )
Elin använder Esskas anatomiska sugnappar i silikon endast.
// Helena
Min tjej får bara silkon nappar. Tycker gumminapparna luktar illa.
Silikon håller väl bäst har jag förstått? Både här o där:)
Vi använder MAM men han har även tagit ESSKAS.Använder oxå silikon,då de är tåligare än latex(som är känsliga för värme/ljus om jag fattat rätt).Men när lillkillen får tänder fattar jag det som att latex är bättre,då de är mer bittåliga.Någon som vet något om detta?
Min kille alskar sina Avent-nappar.
Var köper man de napparna (NUK)?
Nilla74- Dom flesta barnvagnsbutiker säljer dom.
NUK är dom enda Clara har gillat, har testat olika men dom passar inte fröken
Ok. Tack för tipset!