• Indiansommar

Mallorca, vad rekomenderar du?

Min man och jag tänkte oss en charter till hösten (mitten av sept) och funderar på Mallorca för det är inte så lång flygtid dit. Men vad ska man välja? Vi måste åka med Fritidsresor för vi har pengar innestående där. Vilket hotell rekommenderar du? Vi vill bo nära en bra strand och centrum med shopping och restauranger.

• Svar på tråden Mallorca, vad rekomenderar du?
  • jEnNiK

Mallis, Alcudia.. Viva bahia sungarden bodde vi på. Perfekt med barn, underbart hotell o service. 2 barnpooler, ena superskoj med piratskepp o rutschkanor... lika kul för mamman som för barnen!! En liten gång(sand) mellan restaurang o pool ner till havet, kanske 50 meter... Promenadavstånd till "city" med affärer o restauranger. Minimarket precis utanför hotellet... Vi var iväg nu i sept, kanonväder hela veckan!!
    Lycka till och trevlig resa!!

• Fru Massu

kommer inte riktigt ihåg vad hotellet hette men vi bodde i palma iaf precis vid vattnet, helt ok hotell och man såg vattnet från hotellfönstret.. perfekt avstånd till allt, verkligen allt!

Dotter född 14 juni 2005, liten pojke beräknad 30 dec 2011
  • Indiansommar

Fler förslag på Mallorca? Det är bara jag och gubben så det behöver inte vara så barnvänligt. Fast det gör inget om det är ett familjehotell, vi gillar barn!

• Deiia

Jag är ett riktigt Mallorcafan! Vet inte hur många gånger jag varit där.......

Fast jag reser aldrig charter i och för sig....
    Om ni vill resa charter och ha en riktigt fin strand så är det Alcudia som gäller! Nästan vit sand och turkost vatten, dock ingen genuin bebyggelse förutom den gamla delen - men en FIN strand. Ni kan ta bussen in till Palma för att strosa i dom mysiga gränderna, shoppa eller sitta på en palza och dricka något gott. Buss dit går en gång i timma om jag inte missminner mig.

Annars kan ni hyra bil och resa runt. Finns massor att se. I mitten av september är vattnet varmt, men det kan komma någon åskskur.  Finaste stranden på Mallorca är Es Trenc, men där finns inga hotell.

I Port Soller är det mysigt, men stranden är inte så fin. Hamnen är riktigt fin och möjlihet till vandring i bergen finns. Spårvagnsresan upp till Soller är trevlig. Vill man kan man fortsätta med tåg in till Palma (fast det går buss också).

Vilka orter funderar du på? 
    Själv skulle jag undvika Palma Nova, Magaluf och Arenal. Ja alla "förorterna" till Palma möjligtvis med undantag av Illetas. 

• Indiansommar

Tack Deiia!

Jag har inte funderat så mycket på de olika platserna eftersom jag inte vet något om dom. Fick ju jättebra svar av dig nu, så då kanske det blir lite lättare och leta efter hotell! Hur lång tid tar det från flygplatsen till de olika orterna, vet du det?

• Deiia

Hej igen,

Till Alcudia ca 45 minuter (stor bred väg) och till Port Soller (mindre väg och tunnel) ca 30 minuter.
    Dessa är två HELT olika resmål! (synd att ni inte kan ta några dagar på på varje ställe) och jag tycker inte att ni ska låta restiden från flygplatsen avgöra

• Indiansommar

Hej igen Deiia!
    Nu har jag pratat lite med Fritidsresor och de rekomenderade oss Blue Star club Estrella de Mar & Spa, FFFF.
    Det verkade mysigt i Alcudia så det blir nog att vi bokar detta.

Någon som känner till hotellet?

Svar på tråden Mallorca, vad rekomenderar du?