Hur mycket ger ni i julklapp till era tonåringar
Varenda grej dom önskar sig kostar ju multum......här blir det en 4-5 paket för ca 10,000 spänn och det är inget mot vad andra köper har jag förstått.
Varenda grej dom önskar sig kostar ju multum......här blir det en 4-5 paket för ca 10,000 spänn och det är inget mot vad andra köper har jag förstått.
Jag tror inte alla köper så dyra julklappar till sina barn. Mina barn får julklappar för 800-900 kr var. Jag har tre, men bara den äldsta är tonåring. Är ensamstående...
10 tusen???
å herregud!!!!!
10 tusen?
Allvarligt, vad hände med att säga nej? Kanske ge ett bidrag till vad dom nu önskar sig och får spara ihop resten själva.
Tonårsdottern på 17 är utomlands just nu och fick 800 kr med sig i fickpengar. Allt annat på resan är betalt. Hon får någon symbolisk julklapp när hon kommer hem vid nyår och sen fyller hon år om några veckor och då får hon ett nytt duntäcke och ett presentkort på Gina tricot.
13-åringen får en del nyttiga saker som kläder då han vuxit rätt mycket på sistone så en uppdatering i garderoben får det bli genom ett presentkort på Dressmann + en del redan inköpta kläder. 400 kr i kontanter får han också och göra vad han vill med. Av sin 17-åriga syster får han biobiljetter.
Båda två har för egna pengar som dom sparat och gnetat ihop på olika sätt också köpt sig varsin Iphone som egen julklapp.
Vi har tre barn 1 , 12 o 15 år o vi har lagt ca 9000 kr totalt på julklappar . Det är väl en ganska normal summa tycker jag .
10 tusen?
Allvarligt, vad hände med att säga nej? Kanske ge ett bidrag till vad dom nu önskar sig och får spara ihop resten själva.
Tonårsdottern på 17 är utomlands just nu och fick 800 kr med sig i fickpengar. Allt annat på resan är betalt. Hon får någon symbolisk julklapp när hon kommer hem vid nyår och sen fyller hon år om några veckor och då får hon ett nytt duntäcke och ett presentkort på Gina tricot.
13-åringen får en del nyttiga saker som kläder då han vuxit rätt mycket på sistone så en uppdatering i garderoben får det bli genom ett presentkort på Dressmann + en del redan inköpta kläder. 400 kr i kontanter får han också och göra vad han vill med. Av sin 17-åriga syster får han biobiljetter.
Båda två har för egna pengar som dom sparat och gnetat ihop på olika sätt också köpt sig varsin Iphone som egen julklapp.
I år har vi det mycket tight ekonomiskt så våra barn, både små och tonåringar, får julklappar för ungefär 250 kr var. Till tonåringarna blir det presentkort i önskade klädbutiker. Andra jular brukar de få julklappar för ungefär 1000 kr var.
10.000? Jag hoppas du skojar och inte är rent ut sagt dum. Snygg o funktionell jacka får man för 600 spänn o likadant med stövlar.
Här får mina tre barn för 1500 kronor vardera även om sonen på 19 år jobbar o tjänar egna pengar.
Min tanke är och har alltid varit att vill mina barn ha dyra märkes saker får de tjäna ihop till det själva.