Ska det vara så här svårt att vänja sig vid bettskenan?
Jag har ont i käklederna vilket möjligtvis beror på att jag gnisslar tänder. Därför har jag fått en bettskena. Men jag hatar verkligen den! Jag kan inte ens ha den inne i 5 min, så hur jag ska klara en hel natt vet jag verkligen inte. Jag tycker det är obehagligt att man inte kan ha munnen riktigt stängd. Slappnar jag av så blir munnen öppen pga skenen. Det ser inte speciellt sexigt ut. Jag vet inte heller hur jag ska sova. Ligger man på sidan så dregglar man otroligt mycket. Ligger man på rygg så snarkar man pga att man måste ha munnen halvöppen.
Men det som är jobbigast är att det blir svårare att svälja när man har den i och jag får en sådan jag-vill-kräkas-känsla av den. Som att den triggar kräkreflexerna trots att den egentligen passar perfekt enligt tandläkaren. Är det så för alla i början? Jag har betalt mycket pengar för den j***a bettskenan så det känns idiotiskt att inte använda den, men den är som ett tortyr-redskap. Det känns rent av omöjligt att sova i den när jag inte ens klarar 60sekunder i vaket tillstånd.