Andra förlossningen lik första?
Hej
Jag födde för exakt 20 månader sen en underbar liten son. Förlossningen gick väll bra men var lång och smärtsam. Efter över 4 dygns förvärkar gick vattnet på beräknat datum. Vi fick stanna på förlossningen men eftersom jag endast var öppen 1 cm gav de mig morfin och ett rum på special BB. Sen hade jag jobbiga värkar i över 20 timmar ca var 4 minut utan att något hände. Då var jag smått otröstlig. De gav mig då möjligheten att bli igångsatt. Jag fick ett rum på förlossningen och oxytocindropp. Värkarna ökade kraftigt och till slut hade jag inga pauser mellan mina värkar alls, något ingen sagt till mig var möjligt. Men efter ca 6 timmars starka värkar, tidiga krystvärkar och smärta föddes min friska lilla son. Efteråt mådde jag bra och återhämtningen gick snabbt. Men herregud vad lång tid allt tog! Jag är rädd att behöva bli igångsatt igen. Jag är nämligen gravid igen i vecka 26 och väntar en liten bror till min älskling. Så min fråga är nu, tror du det kommer gå snabbare nästa gång? vad är risken att jag måste bli igångsatt igen? Är så orolig över att behöva ha värkar utan pauser igen.
tacksam för svar.