• octopuz

Htc sensation skärmlås!?!? glömt av! hjälp!

fick för mig i morse att jag skulle fixa  skärmlås (när jag va som tröttast!!) till min mobil för att andra inte skulle kunna pilla på den om jag glömt den nånstans..
    nu vet ja inte vad jag har för lösenord!!?? (Smart, jag vet =( !!) försökte ringa HTC men dom har inte öppet såklart...
    nån som vet va ja kan göra!?!??....
    vill ju få igång min mobil igen...

tacksam för svar!!

• Svar på tråden Htc sensation skärmlås!?!? glömt av! hjälp!
  • 111211717

Verkar som att du måste göra en hårdvarureset av telefonen och börja om från början. "Tag ut minneskortet först" läste jag i ett av alla de råden som kommer upp om man gör en sökning på engelska.

• sportpappa

Jag testade precis hur man gör på min Nexus S och trodde att man skulle få upp möjligheten att använda sitt Google-lösenord för att ta bort det, men det gick inte.

Jag testade att installera appen Screen Lock Bypass via Android Market: market.android.com/details
    Den funkade efter att jag bootade om telefonen, men när jag sedan ska slå av PIN-koden så vill den att jag ska skriva in den igen. Hmmm...den verkade också vägra att koppla upp sig mot telenätet....när jag slog på mitt lock pattern igen så kopplade den upp sig. Avinstallerade appen nu och allt fungerar som vanligt.

Om du inte skrev mer än 4 tecken i PIN-koden så är det bara 10000 försök innan du hittar rätt  

• octopuz
    111211717 skrev 2011-12-25 14:40:20 följande:
    Verkar som att du måste göra en hårdvarureset av telefonen och börja om från början. "Tag ut minneskortet först" läste jag i ett av alla de råden som kommer upp om man gör en sökning på engelska.
    funkade inte!
  • octopuz
    sportpappa skrev 2011-12-25 14:56:03 följande:
    Jag testade precis hur man gör på min Nexus S och trodde att man skulle få upp möjligheten att använda sitt Google-lösenord för att ta bort det, men det gick inte.

Jag testade att installera appen Screen Lock Bypass via Android Market: market.android.com/details?id=se.curity.andro...
    Den funkade efter att jag bootade om telefonen, men när jag sedan ska slå av PIN-koden så vill den att jag ska skriva in den igen. Hmmm...den verkade också vägra att koppla upp sig mot telenätet....när jag slog på mitt lock pattern igen så kopplade den upp sig. Avinstallerade appen nu och allt fungerar som vanligt.

Om du inte skrev mer än 4 tecken i PIN-koden så är det bara 10000 försök innan du hittar rätt  
    men ska ja regga mig på android market alltså?...o gå från där?

jo ja skrev mer än 4 tecken tyvärr!!=((
  • 111211717

"Sportpappa" har antagligen rätt (som vanligt).

• sportpappa
    111211717 skrev 2011-12-25 17:48:30 följande:
    "Sportpappa" har antagligen rätt (som vanligt).

Fast jag tror nog att det slutar med en hårdreset i slutändan ändå. När jag testade så var jag tvungen att kunna PIN-koden för att stänga av funktionen alternativt alltid ha kvar appen som tar bort PIN-koden. Med hårdreset menar jag en återställning till fabriksinställningar.
  • octopuz
    sportpappa skrev 2011-12-25 19:15:31 följande:

Fast jag tror nog att det slutar med en hårdreset i slutändan ändå. När jag testade så var jag tvungen att kunna PIN-koden för att stänga av funktionen alternativt alltid ha kvar appen som tar bort PIN-koden. Med hårdreset menar jag en återställning till fabriksinställningar.
    sportpappa skrev 2011-12-25 17:42:34 följande:
    Eftersom du har ett Gooogle-konto så är det bara att logga in på Android Market så kommer du åt att installera appar på din telefon därigenom. Mycket smidigare än att göra det i Android Market på telefonen.
    fast jag har inget google konto..de e ju om ja reggar de nu!?...funkar de ändå??
  • sportpappa

När du startar din telefon så bör du ha skapat ett Google-konto (även kallat Gmail-konto) som du kopplade din telefon till. Det är till det kontot som köpta appar kopplas, alla kontakter, kalender, Gmail, telefoninställningar och mycket mer hamnar där.
    Om du inte skapat ett Google-konto innan så är inte telefonen kopplad till det och du kan inte installera några appar via Android Market på nätet.  

• octopuz
    sportpappa skrev 2011-12-25 20:36:15 följande:
    När du startar din telefon så bör du ha skapat ett Google-konto (även kallat Gmail-konto) som du kopplade din telefon till. Det är till det kontot som köpta appar kopplas, alla kontakter, kalender, Gmail, telefoninställningar och mycket mer hamnar där.
    Om du inte skapat ett Google-konto innan så är inte telefonen kopplad till det och du kan inte installera några appar via Android Market på nätet.  
    okej..nää skapade inget konto!...=((((...
    då kan ja inte fixa min mobil själv va?=(
  • 111211717

Prova den andra varianten, med att trycka in ljudknappen osv.

• octopuz

allt står ju på engelska!???....finns de ingen svensk sida?

• 111211717

Du hade väl engelska i skolan? Om det är ett ord du inte förstår kan du slå upp det på tyda.se

• sportpappa
    Det går säkert att hitta en svensk sida, men det är oftast lättare och snabbare att hitta de engelska.

Om du har problem att förstå så kan du använda Google Translate för att översätta hjälpligt:translate.google.com/
    Mata in URL:en och tryck översätt så får du det på svenska.

Det blev en ganska bra översättning:
    Om du inte kan slå på telefonen eller komma åt telefonens inställningar kan du fortfarande utföra en fabriksåterställning genom att använda knapparna på telefonen. Med telefonen avstängd, håll in knappen VOLYM NER och tryck sedan kort på knappen POWER. Vänta på skärmen med de tre Android-bilderna visas och släpp sedan knappen VOLYM NER. Tryck på VOLYM NER för att välja FACTORY RESET och tryck sedan på POWER-knappen. 
  • octopuz
    sportpappa skrev 2011-12-25 21:35:32 följande:
    Det går säkert att hitta en svensk sida, men det är oftast lättare och snabbare att hitta de engelska.

Om du har problem att förstå så kan du använda Google Translate för att översätta hjälpligt:translate.google.com/
    Mata in URL:en och tryck översätt så får du det på svenska.

Det blev en ganska bra översättning:
    Om du inte kan slå på telefonen eller komma åt telefonens inställningar kan du fortfarande utföra en fabriksåterställning genom att använda knapparna på telefonen. Med telefonen avstängd, håll in knappen VOLYM NER och tryck sedan kort på knappen POWER. Vänta på skärmen med de tre Android-bilderna visas och släpp sedan knappen VOLYM NER. Tryck på VOLYM NER för att välja FACTORY RESET och tryck sedan på POWER-knappen. 
    de funkar inte=((...den sätts bara på som vanlig=((
  • octopuz

shit! ja kom på lösenordet!!!
    tack så hemskt mkt för all hjälp jag fått!!!!!!!
    kan inte beskriva min tacksam het!!

Svar på tråden Htc sensation skärmlås!?!? glömt av! hjälp!