Pallas skrev 2011-12-25 16:34:12 följande:
Jag har inte riktigt koll på alarmet som följer med min Samsung Galaxy SII, men jag är inte riktigt nöjd med det och håller på att kolla igenom lite alarm-appar istället. Det finns en uppsjö och någon borde passa din dotter oavsett vilken telefon hon väljer. Eller... nu kom jag på att det kanske inte är en smartphone (eller pettelefon, som min femåring säger

) ni har i tankarna?
Jag själv har svårt med minnet och har kopplat min telefon till Google Calendar, vilket funkar ypperligt. Har ni inte gjort det redan så kan jag rekommendera det! Där kan man ställa in hur många sms-påminnelser som helst, när som helst. Min man och jag delar kalender, så jag ser även hans grejer, och barnen och hästen (!) har varsina också. Hade jag inte detta skulle jag alltid glömma gå till jobbet eller få med alla grejer till barnens skola.
Det första hon sa var: ABSOLUT inte en touchtfn!!! Så inte en smartphone, för de är touch allihopa väl? Hennes gamla är verkligen gammal, hon gillar inte telefoner alls men står ut med den tack vare alarmen men den gamla iaf går inte att koppla till internet. Och det måste man väl för att få google calender?
Orsaken till att jag vill att det ska vara en mobil är för att kunna nå henne om jag måste, hon tar aldrig med sig tfn frivilligt någonstans, bara om hon vet att det behövs för alarmet eller om jag säger åt henne precis när hon går.