• garib

Asus,Acer eller HP

Jag ska köpa en laptop för ca 3000 kr till en 11åring. Vilket märke och modell rekommenderar ni

• Svar på tråden Asus,Acer eller HP
  • JQs

Jag skulle aldrig köpa en HP, har extremt dåliga erfarenheter av dem och de vägrar göra något om det gått mer än ett år trots att det är uppenbart tillverkningsfel... Jag har haft en asus och den har funkat bra.

• Karriis

Kommer bara hålla mig till HP och Apple! :)
    Så, HP.
    Acer har jag bara hört dåligt om däremot

• JQs

Jag vet väldigt många som har haft mycket problem med HP, de funkar typ i sex månader sen börjar det krångla, framförallt de billigare. Jag hade dock en dyr som var inlämnad tre gånger och jag skulle lämna in den en fjärde gång men då vägrade de ta emot den för att den var drygt ett år.

• Pemmel

Har blandade intryck av HP. Haft/har två i familjen varav den ena gått jättebra i flera år och den andra krånglat. Hört nu att de ska sluta tillverka datorer så det skulle kännas lite osäkert för mig att köpa en ny så kort inpå det.
    Acer har jag hört mycket bra om och vi har en mindre och billig modell som verkligen går riktigt bra.
    Asus vet jag inte mycket om alls.
    Så Acer skulle bli mitt val.

• Snart 3 barnsmamma

Google runt lite, Acer brukar få mydket skit. Om du bor i Stockholmområdet skulle jag råda till att åka till KUngens Kurva. Vid Toys R Us har Phone HOuse en "outlet" där det säljer Lenovia till superpriser. Har även Dell

• Zileah
    Snart 3 barnsmamma skrev 2011-12-25 19:16:07 följande:
    Google runt lite, Acer brukar få mydket skit. Om du bor i Stockholmområdet skulle jag råda till att åka till KUngens Kurva. Vid Toys R Us har Phone HOuse en "outlet" där det säljer Lenovia till superpriser. Har även Dell
    en outlet= andra hans datorer?

Skulle rekommendera Acer eller Asus.
    Alla datorer har problem. Mer eller mindre. Se till att skaffa bra försäkring där du köper den bara och inte hemförsäkring. Det täcker oftast ingenting.
  • Sensitive

Jag har en HP och är super... har alltid haft HP med ett undantag och det var en ACER.... den sög och jag krånglade som fan men dom påstod att det inte var fel på datorn... den stängde av sig väldigt ofta och blev kokhet.... 
    Så HP eller Asus 

• Snart 3 barnsmamma
    Zileah skrev 2011-12-25 21:55:37 följande:
    en outlet= andra hans datorer?

Skulle rekommendera Acer eller Asus.
    Alla datorer har problem. Mer eller mindre. Se till att skaffa bra försäkring där du köper den bara och inte hemförsäkring. Det täcker oftast ingenting.

Datorer som byter modellbeteckning oftas och då räknas som förra årets modell, precis som en klädoutlet.
Svar på tråden Asus,Acer eller HP