• Gurkan

efterrätt till nyår

Sitter och funderar på efterrätt till nyår och vet inte alls men jag det jag önskar av en efterrätt: - bär - krämigt, gräddigt - något mjukt kanske någon mjuk kaka - ingen alkohol Vad gör jag?

• Svar på tråden efterrätt till nyår
  • Karriis

Pannacotta? Det är både krämigt, gräddigt och mjukt, och så har man bär till ;)

• Gurkan

Pannacotta har slagit mig! Funderar på att klä botten på en form med löstagbara kanter med sockerkaka eller mjuk chokladkaka och hälla ett lager pannacotta på, kanske smaksatt med något? Och så bär och frukt på... funderar på vilka smaker som skulle vara goda... chokladkaka, vaniljpannacotta, hallon ochblåbär och kanske hackade toblerone?

• Gurkan

Eller kanske rulltårta i botten, choklad med någon god chokladfyllning

• Karriis

Du skulle ju kunna göra en rulltårta, skriva upp den och lägga stelnad pannacotta ovanpå, skulle nog vara snyggt, och då kan man lyfta bort cottan och äta det separat om man vill :)

• Fiyalia

Jag kör chokladmousse i havreflarnskoppar, med hallon pott till.... och sen ostbricka :)

...even though people are crazy, nothing nowadays amazes me...
  • ULP

bleh! Klipp och klistra länken  

• stjärnflocka

Nigellas cheesecake (har inte receptet här, googla) med körsbär gjorde vi ett år! Enkelt och gott, blev väldigt uppskattat!

• Moonis

Vaniljpannacotta med hallonsås och färska hallon åt jag igår, underbart gott. Något som brukar falla dom flesta i smaken Ett alternativ kan vara att även göra chokladpudding med färska jordgubbar för den som föredrar det.

Svar på tråden efterrätt till nyår