FruStolpe skrev 2011-12-25 21:23:52 följande:
Började för ca. 1 vecka sedan. Ganska högt uppe, på högra sidan..vid naveln, ibland lite högre upp och strålar neråt. Första gångerna kände jag av det då jag satt i bilen, några gånger då jag ska göra nr.2 på toa. Tidigare har det kommit en gång om dagen ungefär, varat i ca.1h. I dag var det såhär på dagen sen var eftermiddagen/kvällen bra. Började på nytt för en par timmar sedan och har nu börjat göra ondare.
Vad kan detta vara? Min man pratade om blindtarmen men då borde jag väl vara sjuk? Feber, kräkas och ha JÄTTEont?? Och det kommer väl på direkt och håller inte på lite av och an i en veckas tid, eller?
Jag vet ju inte om det är exakt som du men jag opererade ut min blindtarm för 8 år sedan och jag kan säga att jag hade inte ont. Hade kanske 37-38 graders temp, gick rakt upp och var lite öm i magen bara. Hade det inte varit för att en vän tyckte jag skulle kolla upp det så hade jag aldrig åkt in. Opererades dagen efter.. När läkaren pratar med mig efteråt så sa han ordagrant "Fattar inte att du stod upp själv och inte hade mer ont för det var den största inflammation jag någonsin sett, den är skickad på analys! Du skulle ha haft jätteont!" Hade mer ont efter op än innan! De visste inte om de skulle kolla mina äggstockar eller blindtarmen när jag kom in.. Så man behöver inte ha ont så man kreverar men mitt råd är att kolla upp det innan det går för långt.