• Ingetnamnfårsynas

Kan vi koppla en torktumlare hit?

Ingen aning om jag lade den i rätt kategori, men chansar!

Vi ska köpa en torktumlare imorgon på mellandagsrean. Har redan en installerad tvättmaskin i badrummet. Såhär ser det ut dit tvättmaskinen är inkopplad:

Nu är frågan om det verkligen går att sätta dit även en torktumlare? Jag vill inte skruva bort och kolla under, kan ingenting om elgrejer. Jag är mest rädd att jag betalar för frakten och installationen, och att dom sedan säger när dom kommer hit att det inte går att installera. Därför chansar jag och ser om någon här kan uttala sig =) 
  • Svar på tråden Kan vi koppla en torktumlare hit?
  • sportpappa

Det går inte att se utifrån bilden. För att kunna köra både tvätt och tork samtidigt behöver du ha dem på olika säkringar. För att se hur det är draget så behöver du skruva loss locket och se hur många tåtar som finns där under. Om du har tur så har du 5 stycken och då bör det inte vara några problem att koppla in torktumlaren.

• Ingetnamnfårsynas

Tack för ditt svar! Kan jag skruva bort och kolla försiktigt utan att ställa till med något?

• Ingetnamnfårsynas

Nu kollade jag under och det ser ut såhär:

Kan du se om det går att koppla in en torktumlare också, eller behöver jag be hyresvärden komma hit och fixa någon innan firman kommer med torktumlaren och installerar? Vad tror du? 
  • sportpappa

Det är lite svårt att se, men eftersom du bor i hyresrätt så har du nog inte 3-fas i lägenheten och det är säkert bara säkrat med 10 A vilket kan göra att det nog inte går att köra både tvätt och tork samtidigt.

Eftersom du har hyresrätt så tycker jag absolut att du ska prata med hyresvärden innan och höra vad de säger och hur de brukar eller vill lösa det.

Svar på tråden Kan vi koppla en torktumlare hit?