Har någonting blivit bättre av att du polisanmälde din man som misshandlat dig?
Jag funderar på att polisanmäla min sambo. Jag är höggravid och vid ett bråk som började med att kritiserade min sambo för något hushållsgöromål han gjort mindre bra. Han skrek kränkande saker till mig inför våra två små barn och gick hemifrån. Senare på kvällen gick han och filmade mig i flera timmar i lägenheten samtidigt som han försökte provocera ig så att jag skulle göra något olämpligt på filmen. (han brukar kalla mig psykiskt sjuk, galen osv. under bråk och tror han ville bevisa detta på film) Jag ledsnar efter ett tag och ber honom ge mig kameran. När han vägrar försöker jag ta kameran från honom. Då tar han mycket hårdhänt tag i mina handleder och knuffar hårdhänt in mig i väggen. Jag försöker sedan gå därifrån och då sparkar han på sovrumsdörren som jag precis ska passera så den lodsnar från dörrkarmen. Allt detta såg vårat minsta barn.
Tycker nu min sambo passerat gränsen jag kan tolerera att fasthålla mig och knuffa mig hårdhänt när jag har en jättemage med en bebis att skydda. Han verkar överhuvudtaget inte inse att han gjort något fel utan att det hela var mitt eget fel för att han handlade i "nödvärn". Helt befängt eftersom han stod mitt i ett rum när jag försökte ta kameran ur hans hand för att han skulle sluta filma. Jag nuddade knapt honom, endast hans händer, men höll inte fast honom eller något sånt.
Min fråga är till er kvinnor som någon gång blivit misshandlade av era partners; Har en polisanmälan gjort någonting bättre i era liv eller blev det ännu värre? Vad har ni för råd till mig?
Jag är alltså inte intresserad av att män hör av sig i denna tråd med olika kommentarer om att våld visst kan vara bra och ursäktligt i vissa situationer. Jag vill inte heller ha nedlåtande eller elaka kommentarer från andra som vill påpeka vilken idiot jag har varit/är som valt denna partner. Tyvärr är det sådant jag sett mycket av i andra trådar där folk är jävligt elaka mot TS. Min partner kan jag säga hade inga våldsamma tendenser när vi träffades. Vi har varit ihop över 10 år och detta är inget som varit vanlig förekommande. Alltså fysiskt våld med knuffar.
Ni som faktiskt har erfarenhet eller andra som har råd att ge mig i denna situation, jag ber om er hjälp.
Jag tycker det är svårt att veta vad jag ska göra för att det hela inte ska bli ännu värre för mig, bebis i magen och mina två små barn.