Någon som gift om sig med samma person utan att först skilja er?
Jag har ett litet dilemma som jag undrar om någon annan har haft/har. Jag är sedan ca 3½ år gift med en jätte snäll man. Vi gifte oss mycket för att vi skulle få barn tillsammans (barnet hanns födas innan vi gifte oss). Min man ville att vårt barn skulle få hans efternamn och jag hade inga problem med det, men jag ville heta samma som resten av familjen så vi gifte oss borgerligt med två vittnen och köpte ringar som för oss då var helt ok. (vi hade inte jätte bra ekonomi då). Saken är den att jag ALDRIG riktigt gillat min ring. Visst den är fin, men det är inget jag gladeligen visar upp om någon frågar om dom får kolla på den. Jag har den sällan på mig eftersom den är aningen för stor och relativt obekväm att ha på sig. Nu har vi visserligen två barn också, men vår ekonomi nu är mycket bättre och eftersom vi aldrig hade någon fest för vänner och familj så skulle jag vilja ha det och på samma gång skulle jag kunna få en ny ring.
Är det någon annan som gift "om sig" med samma man och hur la ni i så fall upp det hela?