• Linda1976

Bästa desserten ever?

Snart är det nyår... och man får äta godare mat än på julen....

Dock så har jag dessertproblem... Jag vill göra nåt vidunderligt gott. Visst, pannacotta, chokladmousse, cheesecake, creme brulee.... It´s been done before liksom Jag vill göra nåt nytt och roligt. Hjälp mig med att supermegafantastiskt recept!! (UTAN nötter, jag är allergisk).

Tack på förhand, dear eff-ellers!

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Svar på tråden Bästa desserten ever?
  • Anna Paulita

Favoritar....efterrätt är väldigt svårt. :P Men personligen tycker jag creme brulee är det godaste som finns så får du inga bättre förslag så bblir det nog ändå det.

• Gurkan

Har tänkt massor och funderat på hur nan kan hotta upp pannacotta och dylikt till jag övergav iden helt. Hos oss blir det en bit brownie, går ju laga utan nötter, och på den en gnerös kula glass troligen vanilj och så en klick vispad grädde, färska bär och så en vit tobleronesås att ringla över

• Anna Paulita
    Linda1976 skrev 2011-12-26 10:04:53 följande:
    Haha, ja precis. Jag vill ha nåt som slår creme brulee...

Har du glassmaskin? Passionsfruktsorbet är sjukt gott. Det går väääldigt många passionsfrukter men det kan det vara värt. Kanske i hop med en flädersorbet och med hemmagjorda mandel/havreflarn (eller att du formar skålar istället för platta flarn) till och någon fräsch och fruktig sås till....exakt vad vet jag inte, men inte hallon eller mango då det förmodligen tar över smaken för mycket....
  • ULP

klipp och klistra länken... 

• Nyfiken gul

hemmagjord glass är svårslaget. och nu pratar jag INTE om glassmaskiner utan det man gör själv och fryser ner.

smaksätt gärna med något lite otippat  

koka gärna en egen kijnuskijsås till    

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Linda1976
    La Lola skrev 2011-12-26 10:48:33 följande:
    Vet inte om det är fint nog eller om det är för juligt men detta är jättegott!
    www.bloggfamiljen.se/blog/2010/10/21/saffrans.../
    Ser god ut, men tyvärr så är det ju mandel i Är allergisk....
    Anna Paulita skrev 2011-12-26 10:11:33 följande:
    Har du glassmaskin? Passionsfruktsorbet är sjukt gott. Det går väääldigt många passionsfrukter men det kan det vara värt. Kanske i hop med en flädersorbet och med hemmagjorda mandel/havreflarn (eller att du formar skålar istället för platta flarn) till och någon fräsch och fruktig sås till....exakt vad vet jag inte, men inte hallon eller mango då det förmodligen tar över smaken för mycket....
     Japp, det har jag. Nu är jag en gnällröv, men jag föredrar nåt choklad, kola, vaniljkladdigt Jag äter ju typ aldrig socker/efterrätter så nu när jag för en gångs skull ska göra det så, så ska jag ta i ordentligt...
  • Linda1976
    Nyfiken gul skrev 2011-12-26 10:45:42 följande:
    hemmagjord glass är svårslaget. och nu pratar jag INTE om glassmaskiner utan det man gör själv och fryser ner.

smaksätt gärna med något lite otippat  

koka gärna en egen kijnuskijsås till    
    Men glassmaskinen gör ju att det blir jämnade och inte så isigt bara?
Svar på tråden Bästa desserten ever?