pippilirum skrev 2011-12-26 13:05:34 följande:
Men alltså.. Jag måste bara fråga.. Vad är en kemisk graviditet? Ingen gynekolog eller barnmorska jag pratat med har ens hört talas om det här.
"En kemisk graviditet hänvisas till ett mycket tidigt missfall som inträffar efter befruktningen när det befruktade ägget inte implantat i livmodern."
När jag va på gyn förra månaden så va det sköterskan som sa det till mig och jag googlade men det kanske är något hon har hittat på???
Anonym skrev 2011-12-26 13:07:08 följande:
VARFÖR testar man sig gång på gång, ofta dagar innan beräknad mens? Plus är plus, oavsett styrka. Får man MF visar det sig ju till slut ändå. Det är ju bara oro och pengar i sjön. Att sedan på mensdagen konstatera, oj, det var missfall... Hade man inte testat sig så mkt hade man väl trott att det var mens som kom?
Håller med, men nu är det sluttestat. Dock kände jag i hela kroppen att något inte stämde och det va ingen inbillning så nog va det en graviditet på gång eller vad man nu ska säga.
Men som sagt, hädanefter är det inga test alls. Mensen får va försenad och magen får börja växa innan jag tror på något igen.