• Videkorgen

Billiga vigselringar? =)

Ja, jag veeet, det är inte först gången någon frågar detta =) Men i dem gamla trådarna tipsas mest om en sida som inte visar priser på ringarna... Nu är jag glömsk så jag har glömt vilken sida det var =) 

Hur som helst, vi är ute efter billiga vigselringar, släta i guld utan stenar, och ska helst kosta max 2000 kr/styck utan gravyr... Går det?  

Hjälp! =) 

• Svar på tråden Billiga vigselringar? =)
  • Tant Groda

Jag tror det går. Våra ringar gick på lite mera, men jag har en sten i min. Annars är de helt släta i guld.

• vattumannen

Om du har möjlighet att handla i stockholm så kan jag tipsa om en butik som heter Guld! I Kista gallerian, de har oftast rabatt på ringar.

Pojke November 2011
  • Multignutten

Jag köpte min på www.hellkes.se och den kostade drygt 1200 kr inkl gravyr och en liten sten. Vet inte om de har kvar samma ringar men du kan ju alltid titta...

• Videkorgen
    vattumannen skrev 2011-12-26 16:57:07 följande:
    Om du har möjlighet att handla i stockholm så kan jag tipsa om en butik som heter Guld! I Kista gallerian, de har oftast rabatt på ringar.
    Tack, men har inte möjlighet att åka dit =)
    Multignutten skrev 2011-12-26 17:01:22 följande:
    Jag köpte min på www.hellkes.se och den kostade drygt 1200 kr inkl gravyr och en liten sten. Vet inte om de har kvar samma ringar men du kan ju alltid titta...
     Tack, ska titta
  • Videkorgen
    Multignutten skrev 2011-12-26 17:01:22 följande:
    Äsch, de ringar som låg precis över 2000 för damringen var riktigt tunna... så visst fanns det men vill nog inte ha supertunna ringar.
  • Videkorgen

Kom igen gott folk =)

Dels är vi inte jätterika och dels har vi yrken där jag är rädd att jag ska tappa ringen (och då får den ju helst inte kostat multum) 

• Peachpie

Jag tror tyvärr att om ni ska hitta ringar under 2000 kr så är det nog svårt att hitta sådana som inte är tunna eller ganska smala.  Lite mer rejäla ringar kostar nog mer än 2000 kr om det är just guld ni vill ha ?
     Varför inte hänga ringen i ett halsband när du jobbar om du inte vill tappa den?
    Kan ni tänka er stål eller titan så kan ni komma hyfsat billigt undan och det finns klassiska släta ringar i stål och titan som tål en del om det behövs. Och titan kan ni få med olika ytor, allt från riktigt grå grov till blank yta som liknar vitt guld lite grann.

www.hedbergsguld.se/forlovningsringar-c-61.html&sort=20a

www.vigselbutiken.se/slataringar/vigselbutiken-space.html

www.jempguld.se/forlovningsring/klassisk-c-214-5.aspx

www.titanringar-web-butik.com/product.html/round--slat-kupad ( se tex andra bilden från vä, en ring 4 mm kupad med blank yta). Om ni väljer 4 mm ring med blank yta så hamnar ni under 2000 kr styck.

Den här finns på Guldfynd: www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=1353564&step=31&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=437&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

• Videkorgen
    Peachpie skrev 2011-12-26 18:09:56 följande:
    Jag tror tyvärr att om ni ska hitta ringar under 2000 kr så är det nog svårt att hitta sådana som inte är tunna eller ganska smala.  Lite mer rejäla ringar kostar nog mer än 2000 kr om det är just guld ni vill ha ?
     Varför inte hänga ringen i ett halsband när du jobbar om du inte vill tappa den?
    Kan ni tänka er stål eller titan så kan ni komma hyfsat billigt undan och det finns klassiska släta ringar i stål och titan som tål en del om det behövs. Och titan kan ni få med olika ytor, allt från riktigt grå grov till blank yta som liknar vitt guld lite grann.

www.hedbergsguld.se/forlovningsringar-c-61.ht...

www.vigselbutiken.se/slataringar/vigselbutike...

www.jempguld.se/forlovningsring/klassisk-c-21...

www.titanringar-web-butik.com/product.html/ro... ( se tex andra bilden från vä, en ring 4 mm kupad med blank yta). Om ni väljer 4 mm ring med blank yta så hamnar ni under 2000 kr styck.

Den här finns på Guldfynd: www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=1...
    Tack för alla länkar, ska titta nu =)
  • Bambi07

Man betalar ju (mest) för guldet i ringen, så om du vill ha en ring som inte är för tunn och inte för smal, då får du vara beredd att betala lite mer än så.

• Sale

JA, det går!

Ett tips (beroende på hur snabbt du behöver ringen) så kan du göra följande:

Om du har guld så lämnar du helt enkelt in det och begär en omarbetning av guldet. Vi har gjort den totala kostanden för alla ringar (tre totalt, vigselringen ska beställas om cirka en vecka) hamnar på under hälften av priset än om man köper "allt" via butiken. Sen av det priset så är hälften av kostanden mina diamanter.

Exempel: Min ring väger cirka 6 gram, 3mm bred och knappt 2 mm hög.  "butikspris" var 3776 kr (inkl. 25 % rabatt). Omarbetningen kostade 1089 kr (10 % av ordniare ringpris). 

Om du inte har eget guld idag finns denna fantastiska pantbank, som någon hänvisat till tidigare, där du kan köpa guldet billigt och sen lämna in för omarbetning. Kontrollera bara att det är 18 k eller mer du köper!

Hoppas att det var till hjälp och lycka till!

• Videkorgen
    Sale skrev 2012-01-03 11:14:17 följande:
    JA, det går!

Ett tips (beroende på hur snabbt du behöver ringen) så kan du göra följande:

Om du har guld så lämnar du helt enkelt in det och begär en omarbetning av guldet. Vi har gjort den totala kostanden för alla ringar (tre totalt, vigselringen ska beställas om cirka en vecka) hamnar på under hälften av priset än om man köper "allt" via butiken. Sen av det priset så är hälften av kostanden mina diamanter.

Exempel: Min ring väger cirka 6 gram, 3mm bred och knappt 2 mm hög.  "butikspris" var 3776 kr (inkl. 25 % rabatt). Omarbetningen kostade 1089 kr (10 % av ordniare ringpris). 

Om du inte har eget guld idag finns denna fantastiska pantbank, som någon hänvisat till tidigare, där du kan köpa guldet billigt och sen lämna in för omarbetning. Kontrollera bara att det är 18 k eller mer du köper!

Hoppas att det var till hjälp och lycka till!
    Tack!
Svar på tråden Billiga vigselringar? =)