• scrapparlotta

Pistolen på spelet Ghost attack?

Min dotter fick spelet Ghost attack i julklapp, men ska inte pistolen lysa därframme? Alltså, en ljusstråle från pistolen så man ser var man träffar? Våran pistol lyser bara i displayen så man ser hur många spöken man träffat.....Nån som vet?

• Svar på tråden Pistolen på spelet Ghost attack?
  • fobian

Hej. Man måste trycka in skjutknappen på pistolen och hålla den intryckt när man startar spelet (döskallen), då ska pistolen börja låta och då kan man börja skjuta. Det finns en ruta bak på pistolen som räknar spöken, min son säger att det är den som ska lysa. Får ni inte rätt på det kanske ni får gå till butiken så dom får hjälpa er? Tyvärr finns detta spel bara på Lekia. Lycka till!

• fobian

Oj, såg nu att ni verkar fått rätt på det, och att frågan var om det ska lysa där framme. Det tror jag faktiskt inte, sonens lyser också bara där bak, men om det finns någon inställning som ändrar det vet jag faktiskt inte.

• scrapparlotta
    fobian skrev 2011-12-26 23:59:53 följande:
    Oj, såg nu att ni verkar fått rätt på det, och att frågan var om det ska lysa där framme. Det tror jag faktiskt inte, sonens lyser också bara där bak, men om det finns någon inställning som ändrar det vet jag faktiskt inte.

Tusen tack för svaret.....ja där bak lyser det.....trodde bara att det skulle lysa en stråle fram med så man lättare kunde se det man siktade på. Tycker det är svårt att sikta på spökena annars....Men det är väl bara övning :)

Tack igen!! 
  • st niklas

Nej, pistolen behöver inte lysa. Däremot ska den låta när den och "dödskallen" startar. (annars har de inte startats tillsammans och du får börja om).

Svar på tråden Pistolen på spelet Ghost attack?