• Izamoon

    Marsvin

    Hur ofta gör ni rent marsvinsburen? Gör ni alltid rent hela med nytt eller plockar ni bort Typ som man gör med en kattlåda?

  • Svar på tråden Marsvin
  • Biinzan

    När jag hade marsvin så gjorde vi rent buren, tömde allt och gjorde rent med rengöringsmedel, varannan dag ungefär. Ibland duschade vi bara av buren.


    Emilia, 11-04-13 <3
  • Trivelina73
    Sasao skrev 2011-12-26 18:48:02 följande:
    Jag tog på "toaställena"varje dag och bytte allt ca en gång/vecka.
    samma och jaga pluttar..
    Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Izamoon

    Pluttarna är inte lätta att plocka dom är överallt vad har ni för redskap eller plockar ni för hand så att säga

  • Trivelina73
    Izamoon skrev 2011-12-26 19:59:29 följande:
    Pluttarna är inte lätta att plocka dom är överallt vad har ni för redskap eller plockar ni för hand så att säga
    Jag handjagade! visst man fick inte bort alla men en hel del i alla fall..
    Men har inte honom kvar.. Rynkar på näsan han va så fin, gav bort honom pga sjukdom.. orkade inte städa ur buren varje dag..
    Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Madick

    Jag "mockar" för hand. Det mesta ligger på samma ställen så det blir inte skitigt överallt. Mockar aldrig ut rent, varför skulle man slänga bort rent strö?

  • Madick

    Glömde: I stort sett mockar jag varje dag, det kan dock gå 2-3 dagar mellan ibland och det är inga problem, fortfarande fräsht iom en gigantisk bur och att de har sina toalettställen.

Svar på tråden Marsvin