• Busbellan

Kan inte böja knät...

För ca en vecka sedan gav jag mig på att spela innebandy mot dotterns lag, vilket jag inte skulle ha gjort
    Tog väl bara ett par minuter innan jag i en vändning slog upp min gamla knäskada från fotbollstiden.
    Har aldrig gjort någon MR för att se vad det är, men när jag skadade knät från början så var sjukgymnasten ganska övertygad om att det var korsbandet som pajade och det tyder de symtom jag har nu på också.
    Knät är alldeles ostabilt och rörligt på ett sätt i sidled som inte är normalt.
    Vid skadetillfället böjde sig knät bakåt och sjukt ont gjorde det i alla fall.
    Jag hade ordentligt ont och svårt att gå i ca 2 dagar och sen har det blivit bättre och bättre även om knät är ostabilt och fortfarande ömt.
    Jag kan sträcka ut benet helt nu, men det jag funderar över är varför jag inte kan böja det, går böja i ungefär 90 grader men inte mer än så och svullet ser det inte ut att vara heller så orörligheten borde inte bero på det.
    Kan det vara något annat i knät som gått sönder och som ger liknande symtom?
    Tvekar ju lite över att söka läkare eftersom är det ledband eller liknande så görs ju ändå inget om man inte är idrottsligt aktiv vilket jag inte är nu.
    Eller ska man helt enkelt vänta och hoppas på att det blir bättre?

Mamma till Nora, August och Ella
  • Svar på tråden Kan inte böja knät...
  • LoLs pappa

Du Inget att vänta på.
    Se till att få en MR på knät ASAP.
    Ju fortare ju fortare får du hjälp.
    Jag drog på mitt i 8 månader.
    Gjorde ju bara ont vid belastning....
    Men efter 5 löpsteg så haltade jag 1 vecka, minst.
    Gick till läkaren, fick MR tid.
    OP tid en månad senare, kannon nu. 

• Busbellan

Är du aktiv i någon idrott? För jag har fått för mig att när det gäller ledband och sånt görs inget om man inte är aktiv men det kanske de gör.
    Jag skadade ju som sagt knät i fotbollen för ett antal år sedan och efter det har jag slagit upp det varenda gång jag försökt mig på någon bollsport, springa rakt fram går för det mesta bra blir bara lite ömt men det vänder sog i alla fall inte på fel håll

Fick en tid till MR ett bra tag efter första gången det hände men då hade jag ju hunnit bli gravid och fick inte göra den ju sen har det inte blivit av att jag sökt för det igen men får kanske göra det då, efter helgerna

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Kan inte böja knät...