• vattumannen

Sova borta med bebis

Hur har ni gjort när ni rest med er bebis? Vår son kommer vara ca 2 månader när vi åker till mina föräldrar i en annan del av landet. Har ni haft resesäng? Vi kommer inte sova i breda sängar  där, så jag tror inte samsovning är ett alternativ.

Pojke November 2011
  • Svar på tråden Sova borta med bebis
  • Amoudara

När sonen var bebis och vi reste fick han antingen samsova brevid mig  eller sova i vagnen/mjukliften. Köpte en resesäng sedan när han var ett dock.

• hannis

I den åldern sov vår son i barnvagnen och när han blev äldre samsov vi.

• Coyote

Resesäng har vi haft, eller så har han fått sova i hårdliften. Senast nu i julhelgen samsov jag och vår ettåring i en 90-säng och det gick jättebra, men det beror ju på hur man själv känner.

• mariechen

Vi har haft resesängen med på alla resor sen sonen var 1 månad. Har i regel gått bra annars har han sovit med oss. har det varit trångt har en av oss sovit på tex soffan hos mina päron så har den andra sovit med lillen.

• sancho

Vi har alltid haft resesängen med när vi åkt på lite längre turer. Enkelt och praktiskt, och våran sover då fortfarande bra i den! (är 2 år nu)

• Lisa75

När jag reste med min son till min pappa var han 3 månader. Han sov i barnvagnens liggdel första timmarna av natten och sen bredvid mig .Funkade fint i en 90-säng.

• RasSam

Sov senast inatt med våran 1,5 åring och 2 månaders och sambo i en 160 säng, trångt men Såå mysigt :D

• kixan

Vi samsover alltid, även i smala sängar.

A -03, F -05, V -10
  • Dixie

när barnen har varit så små har de sovit i vagnens hårdlift, men när de blivit äldre i en resesäng.

TS - eftersom det är dina föräldrar ni ska till gissar jag att ni kommer att sova över där flera gånger, så här kommer ett litet tips - vi har köpte en billig spjälsäng som vi har hemma hos min pappa - så slipper man ta med resesäng varje gång! 

• LinnV

Vi var ofta iväg när Sixten var så liten, då sov han alltid i liggdelen till vagnen! När han var 4 månader växte han ur den och då sov vi alltid i samma säng, även om det var en 90 säng bara..

Svar på tråden Sova borta med bebis