Någon som lever nära en Borderline?
Jag tänkte starta denna tråd för personer som lever med eller nära en borderline. Jag är sedan 1 år tillsammans med en person som har både Borderline och ADHD. Ibörjan var våran relation helt underbar! Vilken gentleman han var och jag förvånades av hur mycket han ansträngde sig för att göra mig lycklig. Detta varade i kanske två månader, sen började all skit. Jag anklagades för det ena och det andra helt utan anledning. Det ena ledde till det andra och tillslut var stora bråk med många trasiga möbler och kläder vardag. När det inte hjälpte att ta ut sin frustration på möbler och andra saker gick det över till att jag flög in i väggar, mitt hår slets av mm. Mina armar och ben var blåa hela tiden och när värmen kom gick jag i långa byxor och långärmade tröjor. Psykisk misshandel, kränkningar och förnedringar var nu min vardag. Tillslut tröttnade jag. Han fick välja mellan att helt enkelt bli bättre och ge fan i att ta ut sina aggrisioner på mig, eller lev ett liv utan mig. Med sitt svart vita sätt att se på saker förstod han nu hur illa set var. Han blev bättre och är det än idag. För 1 vecka sedan Puttade han in mig i väggen, löst. Han insåg direkt vad han hade gjort och bröt ihop totalt. Han ser tillbaka på sitt "gamla jag" som ett monster som inte förtjänar att leva. Att leva med någon som har borderline kan vara OTROLIGT svårt och jobbigt. Vissa har bara dåliga erfarenheter medan andra har bra erfarenheter. Jag har båda. Min sambo är på god väg att bli bättre och jag ser framstegen varje dag. Vill du dela dina erfarenheter och tankar eller bara vill fråga något så skriv! Jag saknade någon att prata med ibörjan av mitt förhållande och det enda jag kunde hitta då var olika bloggar. Jag svarar på era frågor så snabbt jag kan :) (idioter som inte har något vettigt att säga får gärna låta bli att skriva)