• lina822

Borra i lägenhet klockan 19.00 , är det ok?

Vi skulle bara sätta upp två lampor och min man borrade sammanlagt i ca 1 minut. Då började vår granne banka som en galning! Vi har precis flyttat in och måste sätta upp några lampor! Vi jobbar till kl.18.00 och har annars inte tid!
    Får vi verkligen inte borra kl. 19.00? Eller hon är helt galen?

• Svar på tråden Borra i lägenhet klockan 19.00 , är det ok?
  • LaYa01

Varför skulle du inte få det?

• whitetrach86

om vi pratar om en så kort tid så hade iaf inte kan brytt mig... efter 22 ska det ju vara "tyst" 

tror människan är lite överdrivet känslig.. 

• Bragdoll

Efter 21 - 22 kan jag väl tycka att det börjar bli lite väl sent.. Hon kanske såg någon viktig repris av Bonde söker fru eller så. 
    Nej vänta! Gick inte Skönheten och Odjuret då? Du störde helt enkelt i hennes Disneyorgasm. Fy dig.

• Ansia

Precis efter 22 ska det vara tyst men 19 är det helt okey =)

• lina822

Vi vet inte varför hon bankar. Det händer andra dagen i rad. Hon börjar banka så fort vi börjar borra! Fast kl. är bara 19.00.

• Pianja

Ja. När ska man annars borra när man bor i lägenhet? På dagarna brukar de flesta vara på jobbet. Efter 22 ska det vara tyst.

• Trivelina73

Alla vet om att de är pest att få nya grannar, de borrar o har sig i ungefär två veckor men sen blir de lugnt. Så om den grannen saknar framförhållning och förståelse för ett och annat, så ja. Tråkigt för denne. Borra på fram till 21 med god samvete!

ps,
    mest troligt är det en sån där småbarns förälder vilket tycker att hela huset ska pissa i bomull när barnet sover dagsömn

Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Kimona

Ja det är klart ni får. Jag vet inte vad ni har för tider men här gäller det att efter kl 22 får man inte föra oväsen

• Mantrasina

I vissa bostadsbolag/hyresbolat/föreningar ska det vara tyst från 18 eller 19, det kanske gäller i ert hus TS? Du kan alltid kolla vad som gäller genom att ringa till bolaget!

Svar på tråden Borra i lägenhet klockan 19.00 , är det ok?