• Anonym (Oroligkvinna23)

Chansen för att bli gravid efter samlag med många killar

Hej!

Jag undrar om fler tjejer har varit med om att ha legat med många killar och inte använt skydd. Jag har nämligen gjort det, Alltså: haft sex med många olika killar utan skydd. Vi snackar om att jag har legat med 36 killar sedan jag var 17 år. Men jag har aldrig blivit gravid. Jag börjar nu bli orolig för att jag inte kan få barn? Bör jag gå och testa mig och göra någon slags utredning? Jag har testat mig för klamydia men det var det inte eller några andra könssjukdomar.

Men jag börjar bli sjukligt orolig för om jag kommer kunna få barn senare. Detta stressar mig oerhört då jag nyligen börjar träffa en äldre kille som kanske en dag vill skaffa barn med mig då vi nu är otroligt kära i varandra. Nu ska man väl inte skena iväg men jag bara reflekterar fritt. Jag vågar inte berätta detta för honom.

Vore tacksam för svar.

• Svar på tråden Chansen för att bli gravid efter samlag med många killar
  • Platypus

Om du haft sex i snitt varannan månad under sex års tid, alltid oskyddat så är det nog en ganska stor sannolikhet att du har fertilitetsproblem.

Detta är inget du kommer att få längre fram utan något du redan har.

Mitt tips: Skydda er med kondom vid tillfälliga bekantskaper och sedan när du träffar "den rätte" så kan ni ju prova utan skydd, men med ganska stor sannolikhet kommer ni behöva gå på fertilitetsutredning och eventuellt göra barn på tub. 

• Anonym (Oroligkvinna23)
    Platypus skrev 2011-12-27 01:51:00 följande:
    Om du haft sex i snitt varannan månad under sex års tid, alltid oskyddat så är det nog en ganska stor sannolikhet att du har fertilitetsproblem.

Detta är inget du kommer att få längre fram utan något du redan har.

Mitt tips: Skydda er med kondom vid tillfälliga bekantskaper och sedan när du träffar "den rätte" så kan ni ju prova utan skydd, men med ganska stor sannolikhet kommer ni behöva gå på fertilitetsutredning och eventuellt göra barn på tub. 
    Nää inte varann månad. I vissa perioder har det varit flera män. Andra perioder någon enstaka förbindelse. Men mensen har alltid kommit som den ska på något märkligt vis. Kan jag gå och göra en fertilitetsutredning nu utan karln eller måste jag ha med honom? Oj vad du gjorde mig nervös nu! :s
  • Platypus

Tror nog du kan göra den som ensamstående men det spelar ingen roll för om det är så att du har en nedsatt fertilitet så kommer den knappast att ändras om du i fortsättningen har sex med kondom som skydd så du kan lika gärna vänta tills du hittar "den rätta".

PM:a gärna om du vill ha stöd 

• Anonym (...)

Jag tycker absolut att du ska kolla upp dig om du är orolig. Jag var orolig för samma sak, blev av med oskulden som 16-åring och fram tills jag var 23 hade jag haft oskyddat sex med runt 60 killar. Ja, det var dumt...men jag åkte aldrig på någon könssjukdom som tur var. När det väl var dags för barn så var det inga problem alls och jag har två stycken idag.

• Anonym

Gå till gynekologen och kolla, gör samtidigt test av ev könssjukdomar, klamydia kan ha ett "tyst" förlopp. Det behöver absolut inte vara några problem, men gör du detta så slipper du oron..

• Anonym (24)

jag har haft mycket oskyddat sex men inte med så många som ni men det är ändå en del men blev inte gravid osv men när jag träffade min sambo så blev ja gravid efter 1mån.....

• Anonym
    Anonym (24) skrev 2011-12-27 09:26:06 följande:
    jag har haft mycket oskyddat sex men inte med så många som ni men det är ändå en del men blev inte gravid osv men när jag träffade min sambo så blev ja gravid efter 1mån.....
    Körde ni avbrutet sex när du hade mycket oskyddat sex utan att bli gravid, eller kom killen i dig under samlaget utan att du blev gravid ?
  • Anonym (24)
    Anonym skrev 2011-12-27 10:57:32 följande:
    Körde ni avbrutet sex när du hade mycket oskyddat sex utan att bli gravid, eller kom killen i dig under samlaget utan att du blev gravid ?
    kom nog 98% i mig
  • Anonym (24)

jag har gjort en sån undersökning o där visa det sig att ja kunde bli gravid o inga fel el problem men ändå blev ja gravid först med min sambo 6-7år senare så det beror mycket på killen oxå o sen hur man mår o allt  ja mådde pyton o levde i fel miljö osv o när ja träffa sambon så fick ja ett lugn o börja må bra osv o sen va ja gravid =)

Svar på tråden Chansen för att bli gravid efter samlag med många killar